برنامه‌های فرهنگی ــ هنری فارس در ایام بهار قرآن / «نیایش» هنرمندان را فرامی‌خواند
کد خبر: 3964978
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵

برنامه‌های فرهنگی ــ هنری فارس در ایام بهار قرآن / «نیایش» هنرمندان را فرامی‌خواند

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینكه در ماه مبارک رمضان باید توجه بیش از پیش به فعالیت‌های قرآنی شود، به تشریح فعالیت‌های فرهنگی ــ هنری این استان در ایام رمضان پرداخت و گفت: یكی از برنامه‌های این ماه اعلام فراخوان جشنواره ملی «نیایش» خواهد بود.

صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: رمضان بهار قرآن است و در كنار روزه‌داری سفارش‌های فراوانی در این ماه مبارک به تلاوت قرآن شده است.

وی فعالیت‌های قرآنی را گل سر سبد فعالیت‌های فرهنگی دانست و افزود: مسلماً در ماه مبارک رمضان باید توجه بیش از پیشی به فعالیت‌های قرآنی داشته باشیم و این فعالیت‌ها را در صدر امور خود قرار دهیم.

سهرابی با بیان اینكه در این راستا یک‌سری برنامه‌های قرآنی و مذهبی با همكاری و مشاركت شورای قرآن و عترت و سایر نهادها در سطح استان اجرا خواهیم كرد، گفت: یكی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این ماه مبارک اعلام فراخوان جشنواره ملی «نیایش» به‌ همت معاونت قرآنی ارشاد فارس است.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینكه این جشنواره در دو بخش هنری پادكست و نماهنگ برگزار می‌شود، تقویت و گسترش هنر دوبله و صداگذاری، شناخت و تشویق هنرمندان این عرصه به‌صورت بین‌المللی، ایجاد نشاط عمومی بین مردم، تقویت فعالیت هنرمندان را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

وی با بیان اینكه داوری در این جشنواره با استفاده از كارشناسان مطرح این عرصه انجام می‌شود و تنها یک اثر با رأی مردم انتخاب می‌شود، گفت: ارسال آثار به هر زبان و گویش و محلی آزاد است.

سهرابی با بیان اینكه شركت‌كنندگان می‌توانند از دلنوشته آثار، ادعیه و دعاها با ذكر منبع در این جشنواره استفاده كنند، اجرای برنامه «ضیافت قرآن در شب‌های آسمانی» را در قالب محافل مجازی قرآن با مشاركت دانش‌آموزان و دانشجویان قرآنی به‌ همت شورای قرآن و عترت استان را از دیگر برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان اعلام كرد و افزود: این برنامه هر شب در ماه مبارک رمضان در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین به برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در ماه مبارک رمضان اشاره كرد و گفت: این آزمون طی روزهای 8 تا 10 اردیبهشت‌ماه سال جاری به‌صورت همزمان با سراسر كشور و در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت اجرای جشنواره ملی «خوشنویسی آیات» یادواره میرزا احمد نی‌ریزی نیز اظهار کرد: این جشنواره در دو رشته خط نسخ و ثلث اجرا می‌شود كه آخرین مهلت ارسال آثار، پنجم اردیبهشت‌ و داوری و گزینش اولیه آثار، ۱۰ اردیبهشت‌، دریافت اصل آثار راه یافته به بخش پایانی جشنواره، ۱۵ اردیبهشت و آئین پایانی، ۲۵ اردیبهشت سال جاری خواهد بود.

سهرابی در پایان اشاعه و ترویج فرهنگ کتابت قرآن کریم، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با رشته خوشنویسی در خطوط قرآنی نسخ و ثلث، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ و هنر خوشنویسی و کمک به انتشار گسترده‌تر این هنر اصیل و تکریم از مقام زنده‌ یاد میرزا احمد نی‌ریزی، کاتب بزرگ قرآن کریم را از اهداف برگزاری این جشنواره بیان كرد.

انتهای پیام
captcha