مؤسسات قرآنی فارس حامی ندارند
کد خبر: 3964973
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۵

مؤسسات قرآنی فارس حامی ندارند

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور با یادآوری اهمیت نقش مؤسسات قرآن در تحقق فارس قطب قرآنی كشور، گفت: متأسفانه مؤسسات قرآن استان حامی ندارند و نیاز است كه حمایت جدی از این مؤسسات شود تا بتوانند ظهور و بروزی داشته و آن استعدادها و توانایی‌های بالقوه خود را بالفعل تبدیل كنند.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به تشكیل شورای قرآن و عترت در استان فارس، گفت: یكی از درخواست‌هایی كه از شورای قرآن و عترت استان داریم كه به بحث فارس قطب قرآنی كشور بیشتر اهمیت دهند.

وی افزود: از شورای قرآن و عترت استان فارس انتظار می‌رود كه بسیار فعال‌تر بوده و جلسات بیشتری در رابطه با مبحث فارس قطب قرآنی كشور تشكیل دهد و اگر نمی‌تواند بودجه‌های كشوری برای این كار اخذ كند از ردیف بودجه‌های استانی برای تحقق این مسئله استفاده كند.

شاهسونی با یادآوری اهمیت نقش مؤسسات قرآن در تحقق فارس قطب قرآنی كشور، گفت: متأسفانه مؤسسات قرآن استان حامی ندارند و نیاز است كه حمایت جدی از این مؤسسات شود تا بتوانند ظهور و بروزی داشته و آن استعدادها و توانایی‌های بالقوه خود را بالفعل تبدیل كنند و بتوانند فارس را واقعاً به‌عنوان قطب قرآنی كشور به دنیا معرفی كنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشكل‌های قرآن و عترت كشور ادامه داد: اگر شورای قرآن و عترت استان فارس برنامه‌هایی را در راستای فارس قطب قرآنی كشور تدوین، پیگیری و اجرا می‌كرد، قطعاً برای تحقق این مسئله بسیار مؤثر بود.

وی همچنین بر لزوم توجه به تعالیم كاربردی قرآن در شورای قرآن و عترت استان فارس تأكید كرد و گفت: یكی از مهم‌ترین مباحثی كه باید در این شورا به آن توجه داشت بحث تبلیغ و ترویج قرآن و آموزش آموزه‌های آن در سطح جامعه است.

انتهای پیام
captcha