ضرورت حفظ حرمت و شئونات ماه مبارک رمضان
کد خبر: 3964688
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
نماینده ولی‌فقیه در لرستان تأکید کرد:

ضرورت حفظ حرمت و شئونات ماه مبارک رمضان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر حفظ حرمت ماه رمضان، اظهار کرد: اصناف متدین استان این شئونات را رعایت می‌کنند و بر این امر نظارت می‌کنند، البته دستگاه‌های نظارتی هم لازم است که بر حسن اجرای ضوابط، رعایت شئونات و عدم روزه‌خواری نظارت کنند.

دستگاه‌های نظارتی بر اجرای ضوابط و رعایت شئونات ماه رمضان نظارت کنندبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، شامگاه چهارشنبه، ۲۵ فروردین، در اولین جلسه «آموزه‌هایی از قرآن کریم» در سخنانی با اشاره به آیه ۱۸۳ سوره بقره با این مضمون «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا كُتِبَ عَلَيكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِن قَبلِكُم لَعَلَّكُم تَتَّقونَ»، اظهار کرد: میزبان، خداوند تبارک و تعالی است و خداوند در این ماه سفره مخصوصی را برای مؤمنین و بندگان خاص خودش فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه غذای این ماه، تلاوت قرآن، مناجات، دعاهای سحر و دعاهای روزها و شب‌های این ماه مبارک است، گفت: خداوند آنچه برای رشد و کمال معنوی انسان فراهم شده و لازم است مانند عزت، شرافت، کرامت، منزلت دنیا و آخرت را در این ماه برای انسان فراهم کرده است.

شاهرخی با تاکید بر اینکه غذایی معنوی که در این ماه برای انسان فراهم می‌شود و تغذیه روح برای انسان است، صدها برابر نسبت به ماه‌های دیگر در رشد و کمال معنوی انسان تأثیرگذار است، تصریح کرد: تلاوت یک آیه قرآن در این ماه با تلاوت کامل قرآن در ماه‌های دیگر برابری می‌کند.

وی با بیان اینکه نفس کشیدن انسان در این ماه و در ایام روزه‌داری ذکر و تسبیح است، افزود: اهل حساب، گفته‌اند که انسان در شبانه‌روز حدود ۲۶ هزار مرتبه نفس می‌کشد، بنابراین یک روزه‌دار در یک شبانه‌روز ۲۶ هزار ثواب و حسنه برای او ثبت می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در کنار این، خواب روزه‌دار عبادت است و اگر انسان تلاوت قرآن به جا بیاورد، نماز مستحبی به جا بیاورد، در مواساتو کمک‌های مؤمنانه شرکت کند، به فقرا، نیازمندان و ایتام رسیدگی کند، احترام پدر و مادر و بزرگان را در این ماه رعایت کند، به کوچک‌ترها احترام بگذارد، صله‌ارحام به جا بیاورد، از گناه اجتناب کند، به کار تدریس، تعلیم، تعلم و تبلیغ معارف اسلامی بپردازد، بهره‌های ماه مبارک رمضان نصیبش می‌شود.

شاهرخی با اشاره اینکه، وقتی در ماه رمضان خواب انسان عبادت باشد، نفس کشیدن انسان ذکر و یاد خدا است، تلاوت قرآنش دارای ثواب است، برکتی است که رسول گرامی اسلام از آن یاد کرده‌اند و برکت یعنی فراوانی که توأم با سلامت و سعادت باشد، بر حفظ احترام ماه رمضان تأکید کرد و ادامه داد: باید حرمت و شئونات ماه مبارک رمضان رعایت شود و از روزه‌خواری در ملأعام خودداری شود.

وی با بیان اینکه طبیعتاً اصناف متدین استان ما هم این شئونات را رعایت می‌کنند و هم خودشان بر این امر نظارت می‌کنند، اضافه کرد: البته دستگاه‌های نظارتی هم لازم است که بر حسن اجرای ضوابط، رعایت شئونات و عدم روزه‌خواری نظارت کنند.

امام جمعه خرم‌آباد با یادآوری اینکه مردمی که در کوچه و خیابان ظاهر می‌شوند رعایت نکاتی که به شئونات و احترام ماه مبارک رمضان مربوط می‌شود را مدنظر داشته باشند، گفت: امیدوارم که خداوند تبارک و تعالی در این ماه، توفیق عبادت، تلاوت قرآن، بندگی، رشد و کمال معنوی عنایت بفرماید.

انتهای پیام
captcha