27 شهرستان فارس در وضعیت قرمز هستند
کد خبر: 3964619
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

27 شهرستان فارس در وضعیت قرمز هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه هم‌اكنون 27 شهرستان استان از 36 شهرستان در وضعیت قرمز به‌سر می‌برند، گفت: هم‌اكنون شهرستانی به‌عنوان کم‌خطر و یا بی‌خطر وجود ندارد در استان فارس وجود ندارد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز، امروز، 25 فروردین‌ماه در استودیو سلامت فارس با اشاره به وضعیت شیوع كرونا در شهرستان‌های فارس، گفت: متأسفانه هم‌اكنون 27 شهرستان استان از 36 شهرستان در وضعیت قرمز به‌سر می‌برند.

وی با تأكید بر اینكه هم‌اكنون شهرستانی به‌عنوان کم خطر و یا بی خطر وجود ندارد در استان فارس وجود ندارد، از مردم خواست تا در رعایت دستورات بهداشتی و محدودیت‌هایی که از طرف ستاد کرونا اعلام شده است، پایبند باشند.

همتی در ادامه سخنان خود گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۵۳ هزار و ۶۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۱۱ هزار و ۷۶۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۸۱ هزار و ۷۴۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۰۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۲۱ هزار و ۹۶۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۳۴۳ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۴۱۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند و در ادامه افزود: از تعداد بستری‌ها، ۳۰۲ بیمار به‌دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با اعلام جان باختن ۴۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی ۴۸ ساعت گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۵۷۵ نفر اعلام کرد و از بهبودی ۱۹۳ هزار و ۴۲۰ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

انتهای پیام
captcha