«مهمون كوچیكا» و «روزه كله‌‌گنجشكی‌ها» كودكان فارس را فرا می‌خواند
کد خبر: 3964605
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
در ایام ماه مبارک رمضان؛

«مهمون كوچیكا» و «روزه كله‌‌گنجشكی‌ها» كودكان فارس را فرا می‌خواند

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس از تدارک دو ویژه‌برنامه «مهمون كوچیكا» و «روزه كله‌‌گنجشكی‌ها» ویژه كودكان طی ایام ماه مبارک رمضان در این استان با همكاری و مشاركت دستگاه‌های مختلف خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدجعفر دوستدار، معاون اجتماعی سپاه فجر فارس، امروز، 25 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: در ماه مبارک رمضان و مهمانی خدا، مجموعه مدیریت امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس با همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی، ویژه‌برنامه‌ای را با عنوان «مهمون کوچیکا» تدارک دیده است.

وی افزود: این برنامه در دو بخش و با هدف ترویج فرهنگ روزه‌داری، ترویج سبک زندگی اصیل اسلامی و ایرانی، ترویج حرمت نگه داشتن ماه خدا، و ترویج سنت‌های نیک در دستور کار قرار دارد.

دوستدار با بیان اینكه مخاطبان بخش اول برنامه روزه اولی‌ها هستند که برنامه‌هایی را برای این گروه سنی تدارک دیده‌ایم، گفت: بخش دوم برنامه، ویژه کودکان غیر مکلف است که با هدف ترویج سنت حسنه روزه کله گنجیشکی با عنوان «روزه کله گنجیشکیا» تدارک دیده شده است.

معاون اجتماعی سپاه فجر فارس ادامه داد: در بخش روزه اولی‌ها، برای تمام کسانی که مخاطبان برنامه‌اند و اولین‌بار روزه می‌گیرند و وارد مهمانی خدا می‌شوند، همایش مجازی ویژه روزه اولی‌ها، تماس با آن‌ها و خانواده آن‌ها و جشن روزه اولی‌ها در نیمه رمضان همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود.

اهدای لوح تقدیر برای همه شرکت‌کنندگان، همراه با مسابقه عکس و خاطره اولین روزه‌داری، از دیگر کارهای جانبی این برنامه است که معاون اجتماعی سپاه فجر فارس به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به بخشی دوم برنامه‌های در نظر گرفته شده با عنوان «روزه کله‌گنجیشکیا»، گفت: این برنامه برای كودكانی است که هنوز به سن تکلیف نرسیده‌اند، اما خانواده‌های متدین و علاقه‌مند به حوزه تربیت، قبل از رسیدن به سن تکلیف، روزه کله‌گنجشکی را به‌عنوان یک فرهنگ اسلامی ترویج می‌کنند و ما هم برای ترویج این سنت حسنه، برنامه‌هایی تدارک دیده‌ایم.

دوستدار با بیان اینکه کسانی که حتی یک روز در ماه مبارک رمضان هم روزه کله‌گنجشکی می‌گیرند، می‌توانند وارد لیست ما شوند، تصریح کرد: برای این افراد ویژه‌برنامه‌هایی از جمله جشن ویژه روزه کله‌گنجشکی‌ها، ارسال نامه و تشکر به درب منازل، تماس با خانواده‌ها، و ارسال پیکسل یادبود اولین روزه کله‌گنجشکی تدارک دیده‌ایم تا این فرهنگ و سبک زندگی در خانواده‌های ایرانی رایج شود.

معاون اجتماعی سپاه فجر استان فارس، این برنامه را کار مشترک دستگاه‌های مختلف از جمله صدا‌وسیما، بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش، شهرداری صدرا و چندین دستگاه دیگر عنوان کرد و از علاقه‌مندان دعوت کرد تا با استفاده از ربات..... در این برنامه ثبت‌ نام كنند.

وی بیان كرد: اگر کسی مایل به کمک به ترویج این کار خیر و سنت حسنه بود، معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس آمادگی دریافت کمک‌های مالی و معنوی و حتی همکاری در اجرای برنامه‌ها را دارد تا این کار ارزشمند به بهترین وجه انجام شود. علاقه‌مندان در صورت تمایل به همکاری می‌توانند به شماره تلفن 09174820597 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha