«سلوک جمیل» مدافعان سلامت فارس در بهار قرآن
کد خبر: 3964577
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

«سلوک جمیل» مدافعان سلامت فارس در بهار قرآن

سلسله جلسات شرح دعای بیستم صحیفه ارزشمند سجادیه به همت محمدعلی انصاری با عنوان «سلوک جمیل» و نیز قرائت آنلاین قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان و هر سه روز یک‌بار ویژه دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، مریم تقوا، مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشكی شیراز، 25 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به‌دلیل شرایط کرونایی کشور و منطقه، به‌منظور پیشگیری از انتقال بیماری و ابتلای همکاران به کووید ۱۹، ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان که توسط این مدیریت برنامه‌ریزی و آماده شده، به‌صورت غیرحضوری و اغلب در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان، هر روز شاهد ارائه فایل‌های صوتی و تصویری قرآن کریم بر روی وب‌سایت روابط عمومی این دانشگاه خواهیم بود و علاوه بر این، در برخی از روزها سخنرانی‌های مناسبتی نیز از سوی حجت‌الاسلام نوائی، تقدیم حضور همکاران و دانشجویان می‌شود.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در امور بانوان اظهار كرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ارائه شده برای ماه مبارک رمضان امسال، تهیه ویژه‌برنامه شرح دعای بیستم صحیفه سجادیه از سوی محمدعلی انصاری است که به‌صورت ویژه و اختصاصی و با عنوان «سلوک جمیل» هر سه روز یک بار و به‌صورت ویدئویی تقدیم حضور علاقه‌مندان می‌شود.

تقوا اضافه کرد: دعای بیستم صحیفه سجادیه که به دعای «مکارم‌الاخلاق» مشهور است، دارای مضامین بسیار عمیق بوده که در آن از خدای متعال درخواست نعمت خوش‌رفتاری و سلوک نیک می‌شود.

وی بیان كرد: دعای مکارم‌الاخلاق به‌دلیل دارا بودن محتوا و مضامین عالی و ابعاد تربیتی و سیر و سلوک از سوی سالکان، عارفان، محققان و دعاپژوهان مورد توجه بسیار قرار گرفته و شرح و تفسیرهای فراوان بر آن نوشته شده است و بررسی این دعا از این جهت دارای اهمیت است که دارای ابعاد گوناگون و از آن جمله، توجه به حیات جمعی و تلقین و ارزش‌گذاری اموری است که فرد در زندگی خود باید آ‌نها را به ‌کار گیرد.

تقوا ادامه داد: مشاهده و دانلود این فایل‌های صوتی و تصویری کاملاً رایگان بوده و کارکنان نیازی به استفاده از اینترنت آزاد نداشته و از حجم ترافیک کاربران کسر نمی‌شود.

مدیر امور فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشكی شیراز ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان با دعوت از همه دانشگاهیان مؤمن و خداجوی علوم پزشکی شیراز برای استفاده از این فرصت مناسب خواست تا همگان در این ماه خدا با اصلاح خلق و خوی خود، دل‌ها را به صاحب آن نزدیک‌تر كنیم.

انتهای پیام
captcha