برنامه‌ریزی قرآنیان شیعه و سنی فارس برای بهار قرآن / 1400 محفل خانگی برپا می‌شود
کد خبر: 3964444
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

برنامه‌ریزی قرآنیان شیعه و سنی فارس برای بهار قرآن / 1400 محفل خانگی برپا می‌شود

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس از برنامه‌ریزی گسترده قرآنیان استان برای میزبانی ایام بهار قرآن خبر داد و گفت: به‌طور كلی 24 برنامه و طرح را با همكاری تشكل‌های قرآنی مردمی شیعه و سنی در سطح استان برای ایام ماه مبارک رمضان تدارک دیده‌ایم.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به تشریح برنامه‌های قرآنی این استان در این ماه مبارک پرداخت و گفت: در راستای بزرگداشت ماه ضیافت الهی، یک سری برنامه‌هایی هم در اداره‌كل تبلیغات اسلامی و همچنین شورای قرآن و عترت استان تدارک دیده‌ایم.

وی افزود: به‌طور كلی 24 برنامه و طرح را در ایام ماه مبارک رمضان در تمام نقاط استان اجرا خواهیم كرد كه امیدواریم با همكاری تشكل‌های قرآنی مردمی بتوانیم آن‌ها را اجرا كنیم.

موسوی ضمن قدردانی از همراهی تشكل‌های قرآنی در عرصه‌های مختلف، گفت: تشكل‌های قرآنی مردمی همیشه در صحنه بوده‌اند و انصافاً تمام تشكل‌های فرهنگی و مذهبی كشورمان مظهر امید به توان مردم و تواصی به حق هستند كه تمام سختی‌های جامعه را پشت سر گذاشته و همچنان امیدوارانه در صحنه‌های انقلاب حضور داشته و دارند، حتی امروز هم كه فعالیت‌های قرآنی و مذهبی به‌دلیل مشكلات كرونا به‌صورت حقیقی امكان‌پذیر نیست در فضاهای مجازی تلاش می‌كنند این جبهه را حفظ كنند.  

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در عین حال این نكته را یادآور شد كه به‌دلیل شرایط پیش‌آمده ناشی از شیوع كرونا، تلاش می‌كنیم تا برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان امسال را بیشتر در فضای مجازی دنبال كنیم یا اینكه در فضای حقیقی به‌صورت كوتاه‌مدت آن‌ها را اجرا كنیم.

وی یكی از فعالیت‌هایی كه به‌صورت كوتاه‌مدت و مقطعی انجام می‌شود را برپایی محافل قرآنی خیابانی برشمرد و گفت: این محافل با كمک فعالان قرآنی و پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و هیئت‌های مذهبی شهرستان‌ها در سطح استان برپا می‌شود كه جزءخوانی قرآن كریم در محلات مختلف برگزار می‌شوند.

موسوی با بیان اینكه مراسم جزءخوانی قرآن ممكن است در یک محله به‌صورت ثابت برگزار نشود و هر روز در یک محله، كوچه یا یک بوستان برپا شود، گفت: علاوه بر این‌ها پایگاه‌هایی در برخی از بوستان‌های استان جهت برپایی مراسم روزانه جزءخوانی قرآن كریم برپا خواهد شد البته قرار نیست جمعیتی در این اماكن گردهم آیند بلكه مردمی كه در فضای بوستان هستند، می‌توانند از فضای تلاوت قرآن كه در آن پایگاه انجام می‌شود‌، بهره ببرند.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس یكی از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام را برپایی سفره‌های «افطار وحدت» ویژه مسلمانان اهل سنت استان اعلام كرد و افزود: این برنامه در شهرستان‌های شیراز،‌ خنج و گله‌دار برگزار خواهد شد.

وی از فعالیت شش مؤسسه و خانه قرآنی مسلمانان اهل سنت در سطح استان فارس خبر داد و گفت: برنامه سفره‌های افطار وحدت از جمعیت مختصری بهره‌مند می‌شود اما همین جمعیت كم هم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در كنار هم قرار می‌گیرند.

موسوی برگزاری مسابقات قرآن در پنج پایگاه و تشكل قرآنی اهل سنت، تجلیل از فعالان قرآن و ممتازان در ماه مبارک رمضان را از دیگر برنامه‌های ویژه مسلمانان اهل سنت برشمرد.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس همچنین بیان کرد: علاوه بر این‌ها با شورای قرآن و عترت در اجرای طرح «1400 در 1400» و طرح ضیافت قرآنی همكاری خواهیم داشت. طرح «دولت قرآن» نیز از دیگر طرح‌های این شوراست كه در آن مشاركت داریم كه این طرح در 10 روز آخر ماه مبارک رمضان اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این طرح محفل قرآنی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جوار آرامگاه حافظ برپا می‌شود اما اگر شرایط به‌همین منوال باشد و ستاد كرونا اجاز برپایی جلسات حضوری ندهد، این طرح را در بستر فضای مجازی یا پخش از شبكه استانی دنبال خواهیم كرد.

موسوی در پایان درباره تعداد محافل قرآنی كه در ایام ماه مبارک رمضان در سطح استان برپا می‌شود، گفت: مبنای ما همان طرح «1400 در 1400» است كه ویژه ایجاد جلسات خانگی قرآن است و در قالب طرح «نورالثقلین» با طرح مذكور همكاری داریم. البته طرح «1400 در 1400» برای طول سال است و در ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود. لذا، می‌توانیم بگوییم تعداد محافل قرآنی در سطح استان همان 1400 مورد است.

انتهای پیام
captcha