رنگ پریدگی بانک خون فارس با تغییر رنگ وضعیت کرونا
کد خبر: 3964183
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

رنگ پریدگی بانک خون فارس با تغییر رنگ وضعیت کرونا

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از کاهش چشمگیر ذخایر خونی در فارس خبر داد و گفت: به‌دنبال تغییر رنگ وضعیت کرونایی، بانک ذخیره خون در استان رو به کاهش است و ضرورت دارد بار دیگر شهروندان در این امر خداپسندانه گام بردارند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، 24 فروردین‌ماه در سخنانی گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان فارس، تعداد مراجعان برای اهدای خون بسیار کاهش یافته که شاهد کمبود جدی ذخایر خونی در استان هستیم.

وی افزود: بیماران مبتلا به سرطان و تالاسمی، عمده‌ترین بیماران نیازمند به خون هستند که در حال حاضر سلامت این گروه از بیماران به خطر افتاده و چنانچه نتوانیم منابع خونی استان را تأمین کنیم، با مشکل جدی مواجه خواهیم شد، به همین دلیل نیاز است شهروندان مانند گذشته با اهدا خون بیماران را از یاد نبرند.

حسینی با اشاره به تأمین سلامت اهداکنندگان خون در برابر کروناویروس، اظهار کرد: در مراکز انتقال خون مطابق استانداردها و پروتکل‌های بهداشتی، الزامات برای حفظ سلامت اهداکنندگان اجرا می‌شود و خطری در رابطه با ویروس کرونا و یا هر آلودگی دیگر مراجعه‌کنندگان را تهدید نمی‌کند.

انتهای پیام
captcha