راه‌ برون‌رفت مشكلات از منظر قرآن / انتقاد از برقرار بودن سفرهای خارجی و تعطیلی نماز جماعت
کد خبر: 3964055
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۶

راه‌ برون‌رفت مشكلات از منظر قرآن / انتقاد از برقرار بودن سفرهای خارجی و تعطیلی نماز جماعت

مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز با اشاره به آیات 9 و 10 سوره صف، گفت: خداوند در این دو آیه ایمان به خدا و رسولش را راه‌‌ برون‌رفت از مشكلات بر می‌شمارد و قطعاً وعده خداوند حق است و هیچ‌گاه خلف وعده نمی‌كند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز، 23 فروردین‌ماه در گردهمایی ائمه جماعت قرارگاه عمار ویژه روحانیون شاغل در ادارات، مراكز، مساجد و حسینیه‌ها به در پیش‌رو بودن ماه مبارک رمضان اشاره و بر ضرورت استفاده از فرصت معنوی این ماه تأكید كرد و گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای تبلیغ طلاب و روحانیون است.

وی یكی از مهم‌ترین اعمالی كه در ماه مبارک رمضان باید به آن توجه داشت، نزدیک شدن به خدا دانست و افزود: در این ماه مبارک رمضان طلاب باید تلاش كنند تا مردم را بیش از پیش با خدا آشنا كنند، چراكه این رسالت اصلی مبلغان دین است و اگر مردم خدا را شناختند، دیگر مبلغان دغدغه‌ای ندارند.

حدائق، معضلات اجتماعی امروز و ریشه بسیاری از مشكلات را در فاصله گرفتن مردم از خدا و سیره نبوی برشمرد و گفت: احتكار، گران‌فروشی، ظلم و غیره همگی از كسانی سر می‌زند كه از خداوند و رسولش فاصله گرفته‌اند.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با اشاره به آیات 9 و 10 سوره صف «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَدِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ(9) یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنْجِیكُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ؛ اوست كسى كه فرستاده خود را با هدایت و آیین درست روانه كرد تا آن را بر هر چه دین است فائق گرداند هر چند مشركان را ناخوش آید(9) اى كسانى كه ایمان آورده‌اید آیا شما را بر تجارتى راه نمایم كه شما را از عذابى دردناک مى‌رهاند»، گفت: دولتمردان امروز باید به این دو آیه توجه كنند زیرا راه‌ برون‌رفت از مشكلات اجتماعی و فردی عمل به همین دو آیه است.

وی ادامه داد: خداوند در این دو آیه ایمان به خدا و رسولش را راه‌‌ برون‌رفت از مشكلات بر می‌شمارد و قطعاً وعده خداوند حق است و هیچ‌گاه خلف وعده نمی‌كند.

حدائق در ادامه به تعطیلی اقامه نماز جماعت در ایام شیوع كرونا اشاره كرد و گفت: سؤال اینجاست كه چگونه سفرهای خارجی و تفریحی موجب شیوع بیشتر كرونا نمی‌شود اما اقامه نماز جماعت موجب می‌شود كرونا بیشتر شیوع پیدا كند. به‌همین دلیل است كه خداوند می‌فرماید باید اعتقادات خود را قوی كرد و مبلغان هم وظیفه دارند كه مردم را با خدا آشنا كنند.

مدیر حوزه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) شیراز با اشاره به آیاتی از قرآن كریم، یادآور شد: خداوند در قرآن كریم تأكید می‌كند كه در گام نخست ایمان و سپس داشتن روحیه جهادی و جهاد در راه خدا با اموال و نفس موجب اصلاح جامعه است و باید به این نكات عمل كنیم.

وی در توصیه‌هایی به مبلغان دینی، بیان کرد: باید بدانیم كه خداوند هیچ‌گاه زیر بار منت بندگان خود نمی‌رود و به هر طریقی كه به دین او خدمت كنیم، قطعاً خداوند هم مزد آن را می‌پردازد. بنابراین، باید بدون چشم‌داشت كارهای تبلیغی خود را انجام دهیم زیرا خداوند هیچ كار خیری را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

انتهای پیام
captcha