انتقاد از دوگانگی تصمیمات ستاد ملی كرونا / سلامت معنوی مردم نادیده گرفته نشود
کد خبر: 3964053
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۵

انتقاد از دوگانگی تصمیمات ستاد ملی كرونا / سلامت معنوی مردم نادیده گرفته نشود

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس ضمن انتقاد از وجود دوگانگی در مصوبات ستاد ملی كرونا، گفت: دوگانگی در مصوبات ستاد ملی كرونا واقعاً ایجاد شائبه كرده است كه چرا برای ایام نوروز پیش‌بینی‌های لازم برای شیوع گسترده كرونا نشد و برخی از سفرهای خارجی مثل سفر به تركیه، اماكن تفریحی و غیره تعطیل نشدند اما از سوی دیگر بر تعطیلی اماكن و مناسبت‌های مذهبی تأكید دارند.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از وجود دوگانگی در مصوبات ستاد ملی كرونا به‌ شدت انتقاد كرد و گفت: هر چند كه رهبر معظم انقلاب فرمودند كه مصوبات ستاد ملی كروناست و ما هم از امر ولایت تبعیت می‌كنیم اما این دوگانگی در ستاد ملی كرونا واقعاً شائبه ایجاد كرده است كه چرا قبل از عید نوروز و بعد از آن پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری شیوع گسترده كرونا نشد و برخی از سفرهای خارجی مثل سفر به تركیه، اماكن تفریحی و غیره تعطیل نشدند اما از سوی دیگر بر تعطیلی اماكن و مناسبت‌های مذهبی تأكید دارند.

وی با بیان اینكه این مصوبات و اقدامات ستاد ملی كرونا واقعاً شائبه ایجاد كرده است، افزود: نگاه ما این است كه حفظ سلامت مردم باید در كنار حفظ سلامت معنوی آن‌ها باشد یعنی در كنار سلامت جسمی قطعاً به سلامت معنوی مردم هم باید اهمیت ویژه‌ای داد، مخصوصاً در شرایطی كه هم شیوع كرونا و هم وضعیت بد اقتصادی به مردم بسیار فشار آورده است و در این شرایط تنها چیزی كه می‌تواند آرام‌بخش دل‌های رنج‌ دیده باشد، توجه به ابعاد روحی و روانی آن‌هاست كه بتوانند به لحاظ معنوی خود را تقویت كرده و به حدی برسانند كه در مقابل سختی‌ها مقاوم شده و دوام بیاورند تا از این مرحله عبور كنیم.

اسلامی تأكید كرد: به‌شدت در مقابل تصمیمات مغرضانه ستاد ملی كرونا برای تعطیلی مناسبت‌های مذهبی ایستادگی می‌كنیم و اجازه نمی‌دهیم كه اعتقادات و دین مردم را نشانه بگیرند، برخی از افرادی كه مدعی هستند صرفاً برنامه‌های مذهبی موجب شیوع كرونا می‌شود دارای عقاید و افكار غرب‌زده هستند، گرچه ما بر حفظ سلامت مردم و رعایت پروتكل‌های بهداشتی بسیار پایبند هستیم.

مسئول بخش قرآن شورای قرآن و عترت فارس با اشاره به كمک‌های همدلانه مردم به یكدیگر در ایام شیوع كرونا یادآور شد: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس سخت‌ترین شرایط را طی كردند و مقاومت و ایستادگی خود را اثبات كردند و بعد از آن هم در هر دولتی كه بر سركار آمد پای نظام و انقلاب و اعتقادات خویش ایستادند و امروز هم كه در سخت‌ترین شرایط به سر می‌بریم باز هم این مردم استقامت خود را نشان داده و پای كار آمده و به یكدیگر كمک می‌كنند تا باری از دوش همدیگر بردارند. لذا، ما هم در مقابل ضربه زدن به اعتقادات و ایمان مردم قطعاً كوتاه نمی‌آییم.

وی با تأكید بر اینكه در مقابل تعطیلی مساجد و برنامه‌های مذهبی قطعاً موضع می‌گیریم، گفت: ستاد ملی كرونا باید در مقابل این ناهماهنگی‌ها و بی‌ثباتی‌های مدیریتی پاسخ دهد كه چرا مردم باید تاوان این بی‌ثباتی‌ها و سوءتدبیرها را بدهند.

اسلامی در عین حال این نكته را یادآور شد: علی‌رغم اینكه نظرمان این است كه مساجد باز شده و برنامه‌های اعتقادی و مذهبی اجرا شوند اما تمام این برنامه‌ها و فعالیت‌ها باید با حفظ پروتكل‌های بهداشتی باشند یعنی به‌دنبال این نیستیم كه به سلامت مردم آسیبی بزنیم بلكه می‌خواهیم بر اساس دستورالعمل‌ها و پروتكل‌های بهداشتی فعالیت‌های مذهبی را ادامه دهیم ضمن اینكه به‌هیچ عنوان دوگانگی را نمی‌توانیم بپذیریم كه مناطق تفریحی و سفرهای خارجی به راه باشند و ویروس كرونای انگلیسی هم از این طریق وارد كشور شود و این وضعیت شیوع كرونا باشد اما فعالیت‌های مذهبی تعطیل شده و بخواهند به اعتقادات و دین مردم ضربه بزنند و از این طریق بهره‌برداری‌های سیاسی را برای آینده انجام دهند.

آمار سفرهای تركیه و عراق در ایام نوروز اعلام شود

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس در ادامه با اشاره به سخن اخیر رئیس جمهور مبنی بر اینكه كرونا انگلیسی از عراق وارد كشور شده است، گفت: یكی از مباحثی كه امروز مطرح می‌كنند این است كه كرونای انگلیسی از عراق وارد كشور شده است، در صورتی كه چنین نیست زیرا راه عتبات عالیات و مرزهای عراق بسته است و این كار را هم ستاد ملی مبارزه با كرونا انجام داده است پس چرا بدون استدلال سخن می‌گویند.

وی اظهار كرد: آمار و سبقه ورود و خروج كشور كه مشخص است. لذا، كسانی كه این مسائل را مطرح می‌كنند، ببینند ورود و خروج به كشور عراق و تركیه هر كدام چقدر بوده است و آمار دقیق هر كدام از این‌ها را به مردم بگویند، چرا این كار را انجام نمی‌دهند. به قول رئیس سازمان هواپیمایی در ایام نوروز روزانه 40 پرواز در روز به تركیه داشتیم و حالا ممكن است دو پرواز هم به عراق باشد. لذا، این آمارها تناقض دارد و مردم این تناقض‌ها را نمی‌پذیرند و بیان این تناقض‌ها از كسی هم كه خودش در رأس اجرایی مملكت قرار دارد، اصلاً پذیرفته نیست.

اسلامی تصریح كرد: آسیبی كه در این قضیه به مردم وارد شد و خون بی‌گناه مردم در قصه كرونای انگلیسی پایمال شد، با هیچ چیزی نمی‌تواند جبران شود و قطعاً خون مردم بی‌گناه یقه كسانی كه غفلت كرده و كاری كردند كه این آسیب به مردم برسد، خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha