رونمایی از پرتره شهید هنرمند شاخص سال در فارس
کد خبر: 3964006
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳

رونمایی از پرتره شهید هنرمند شاخص سال در فارس

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، طی مراسمی از پرتره شهید حسین فهیمی، شهید هنرمند شاخص سال استان فارس رونمایی شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، مراسم رونمایی از پرتره شهید حسین فهیمی، شهید هنرمند شاخص سال استان فارس امروز، 23 فروردین‌ماه در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان برگزار شد.

امیرحسین عبادیان دهکردی، کارشناس مسئول هنرهای تجسمی در حاشیه این رویداد گفت: همزمان با معرفی شهید هنرمند شاخص سال و به‌سنت سالیانه حوزه هنری پرتره این شهید بزرگوار در قالب نقاشی دیجیتال تولید شد.

وی افزود: این اثر را «راضیه فلاحیان» از هنرمندان جوان استان کار کرده که متولد 1376 خرامه است. در حقیقت نسل‌های نو هنر در استان فارس نیز وارد صحنه شده‌اند تا نسبت به مفاهیم ارزشمند اجتماعی ادای دین کنند.

کارشناس مسئول هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس  ادامه داد: در واقع این اثر و سنت سالیانه دو حسن دارد که نخستین آن، تولید یک اثر هنری با محتوایی ارزشمند برای زنده نگه داشتن یاد شهیدی از سلسله هنر و ایثار و جریان‌سازی از طریق شاخص‌سازی الگویی خاص است.

عبادیان دهكردی گفت: حسن دیگر این جریان فرصتی است که به نسل جوان و نورسیده داده می‌شود تا با بهره‌گیری از هنر خویش، ادای دینی داشته باشند به همه ارزش‌های متعالی این آب و خاک مانند همین هنرمند جوان و توانمند که این اثر را تولید کرده است.

یادآور می‌شود، شهید دکتر حسین فهیمی سال ۴۳ در زرقان متولد شد و در تاریخ 10 بهمن ماه سال 65 در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش دچار قطع پای راست و مجروحیت از ناحیه دست راست شد. وی دارای مدرک کارشناسی سینما از دانشگاه هنر، کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی دانشگاه تربیت مدرس و دانشجوی دکتری پژوهش هنر دانشگاه هنر بود.

انتهای پیام
captcha