فارس در حال سیاه شدن / كادر درمان نیازمند حمایت مردم هستند
کد خبر: 3964005
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸

فارس در حال سیاه شدن / كادر درمان نیازمند حمایت مردم هستند

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با توجه به آمار بالای ابتلا و فوت ناشی از کووید۱۹، فارس در حال سیاه پوش شدن است و کادر درمان نیازمند حمایت مردم در حفظ جان عزیزان شما هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، سیدروح‌الله حسینی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 23 فروردین با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۷۴۰ هزار و ۲۳۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۰۶ هزار و ۲۸۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۷۸ هزار و ۹۲۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۹ هزار و ۵۳۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۱۵ هزار و ۸۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۱۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۹۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با اعلام جان‌باختن ۴۵ هم‌استانی دیگر در اثر این بیماری طی ۴۸ ساعت گذشته تاکنون، مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را سه هزار و ۵۳۳ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین از بهبودی ۱۹۰ هزار و ۱۷۶ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

حسینی گفت: در شرایط کنونی با آمار بالای فوتی بیماران مواجه هستیم و آمار بستری نیز روزانه در حال افزایش است، به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۳۰ مورد جدید بستری در بیمارستان‌های استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه کادر درمان با ازدحام بالای بخش‌های اورژانس مواجهند، افزود: این امر نشان‌دهنده عبور از مرز قرمز و سیاه شدن وضعیت است؛ بنابراین در شرایط کنونی مهم‌ترین توصیه، جدی گرفتن اصول بهداشتی و پایبندی به رعایت محدودیت‌های کرونایی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز بیان کرد: برای پایان وضعیت قرمز و جلوگیری از ورود به وضعیت سیاه و بسیار بحرانی، به حمایت مردم نیاز است و کادر بهداشت و درمان استان نیز در انتظار حمایت مردم هستند.

حسینی، برنامه‌ریزی محدودیت‌های کرونایی دولت و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را راهکاری برای نجات جان هموطنان دانست و اظهار کرد: اهم انتظارات نظام سلامت از مردم، رعایت کامل نکات پیشگیرانه شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از دورهمی‌ها و شست‌وشوی مرتب دست‌ها است.

وی تأكید کرد: با توجه به لغو اعمال جراحی غیراورژانسی و زیبایی در بیمارستان‌های استان، لازم است از مراجعه به مراکز درمانی برای دریافت اینگونه خدمات خودداری شود تا امکان ارائه خدمات بهتر به بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها فراهم شود.

انتهای پیام
captcha