اعلام شیوه اجرای برنامه‌های ماه رمضان در فارس
کد خبر: 3963794
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۳

اعلام شیوه اجرای برنامه‌های ماه رمضان در فارس

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با اعلام برنامه‌های این اداره‌كل در ماه مبارک رمضان، گفت: مساجد به‌عنوان پایگاه و سنگر مبارزه هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شوند و سازمان تبلیغات اسلامی هم متولی تعطیلی مناسبت‌ها و مساجد نیست، اما با رعایت پروتكل‌های بهداشتی یک سری برنامه‌ریزی‌ها را برای ماه رمضان انجام داده‌ایم.

حجت‌‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به آخرین وضعیت اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان در این استان، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی اهتمام ویژه‌ای به برنامه‌های ماه مبارک رمضان دارد و در این راستا نیز جلساتی تاكنون برپا شده‌ و برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم.

وی افزود: این برنامه‌ها تحت عنوان ستاد عملیات ۱۴۰۰ در همه زمینه‌ها از جمله قرآنی، هیئت‌های مذهبی، مواسات و همدلی با جدیت پیگیری و اجرا می‌شود.

مهرابی با تأكید بر اینكه مساجد به‌عنوان پایگاه و سنگر مبارزه هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شوند، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی متولی تعطیلی مناسبت‌ها و مساجد نیست، اما در شرایط کنونی پایبند به قوانین اعلام شده از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، اولویت اول ما سلامت مردم و جامعه است ولی قائل به تعطیلی مساجد نیستیم و انتظار می‌رود درب مساجد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باز بوده و در راستای رفع مشکلات مردم تمام تلاش خود را انجام دهند.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس اظهار كرد: طبق برنامه‌ریزی‌هایی كه انجام داده‌ایم از هر شهرستان استان یک مؤسسه قرآنی، یک هیئت، یک مداح و یک سخنران برجسته و در شیراز هم برای هر كدام از این عناوین 10 مورد را طی نامه‌ای به صداوسیما معرفی كردیم یعنی به‌طور كلی 200 مورد را جهت ارتباط‌گیری صداوسیما برای اجرای ماه رمضان معرفی كرده‌ایم.

وی با یادآوری اینكه یكی از مهم‌ترین برنامه‌هایی كه هر سال در ماه مبارک رمضان انجام می‌شد، بحث پاسخ‌گویی به سؤالات دینی و شبهات بوده است، گفت: امسال برای این كار دو خط تلفن یكی ویژه بانوان و دیگری ویژه آقایان جهت پاسخ‌گویی به مسائل شرعی معرفی كرده‌ایم.

مهرابی در عین حال این نكته را یادآور شد كه مساجد تعطیل نیستند و درب آن‌ها قفل نیست اما تجمعی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد یعنی ممكن است یک امام جماعت در فضای باز مسجد مستقر شده و به سؤالات مردم پاسخ دهد و در هر صورت آن تجمعاتی كه هر سال در ماه مبارک رمضان در مساجد شاهد بودیم برپا نخواهد شد.

مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در پاسخ به اینكه آیا محافل انس با قرآن و جزءخوانی قرآن كریم نیز مانند رمضان‌های گذشته در مساجد برپا می‌شوند، گفت: مراسم جزءخوانی و انس با قرآن به‌صورت تجمعی مانند سال‌های گذشته خیر، اما در فضای باز با رعایت پروتكل‌های بهداشتی امكان برپایی چنین مراسم‌ وجود دارد.

وی اضافه كرد: حتی برنامه‌ریزی كرده‌ایم كه در مقابل درب منزل برخی از خانواده‌های شهدا و با هماهنگی آنان و در پارک‌های محله‌ای آن‌ها محافل انس با قرآن را در فضای باز با رعایت پروتكل‌های بهداشتی برپا كنیم.

مهرابی در خصوص اقامه نمازهای جماعت در مساجد طی ایام ماه مبارک رمضان نیز گفت: اقامه نماز جماعت در مناطق وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است، اما این به منزله تعطیلی مساجد نیست بلكه مردم می‌توانند به‌صورت فرادا در مساجد حضور یافته و نماز خود را اقامه كنند.

انتهای پیام
captcha