افزایش تخت‌های بستری و مراقبت‌های ویژه در فارس ادامه دارد
کد خبر: 3963762
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹

افزایش تخت‌های بستری و مراقبت‌های ویژه در فارس ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از تدابیر و برنامه‌ریزی ستاد دانشگاهی مدیریت كرونا در راستای افزایش تخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فارس خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی شیراز مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 22 فروردین در دویست و نود و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با تأکید بر پیش‌بینی و اعلام آمادگی تمامی بیمارستان‌های خصوصی و دولتی، مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی در استان برای خدمت‌رسانی به مراجعان به ویژه مبتلایان کووید۱۹، گفت: همچنان افزایش تخت‌های بستری و مراقبت‌های ویژه در فارس ادامه دارد.

وی با تأكید بر افزایش نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان برای شناسایی بیشتر افراد مبتلا، گفت: مسئولان و اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، تلاش کنند تا از تمامی ظرفیت‌ها در راستای کنترل بیماری و بهبود خدمت‌رسانی به مراجعان به‌ویژه بیماران کرونایی استفاده شود.

لطفی ضمن بررسی آمار نمونه‌های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

صدور بخشنامه محدودسازی مطب‌ها، درمانگاه‌ها و مؤسسات خصوصی و دولتی بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت از سوی معاونت درمان دانشگاه از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی ردیس دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارش وضعیت اکسیژن‌سازها و مصرف اکسیژن بیمارستان‌ها، آمار روزانه واکسیناسیون کارکنان در استان، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس، پیگیری افزایش تخت‌های بیمارستانی در مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی، شیوه خدمت‌رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان‌های شیراز و شهرستان‌های استان، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای کاهش آمار و اجرای مصوبات پیشین این ستاد پرداختند.

انتهای پیام
captcha