تمام بیمارستان‌های فارس موظف به پذیرش بیماران مشکوک به کرونا هستند
کد خبر: 3963698
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

تمام بیمارستان‌های فارس موظف به پذیرش بیماران مشکوک به کرونا هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تأکید بر اینکه تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز موظف به پذیرش بیماران تنفسی هستند، گفت: هیچ بیمارستانی حق ندارد بیماران مشکوک به کرونا را نپذیرفته و یا به دیگر مراکز و بیمارستان‌ها ارجاع دهد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اورنگ ایلامی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز، امروز، 22 فروردین‌ماه در بازدید از بیمارستان مرکزی شیراز، گفت: تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز موظف به پذیرش بیماران تنفسی هستند.

وی با تأكید بر اینكه هیچ بیمارستانی حق ندارد بیماران مشکوک به کرونا را نپذیرفته و یا به دیگر مراکز و بیمارستان‌ها ارجاع دهد، افزود: دستورالعمل ساماندهی بیماران کرونایی و غیرکرونایی به تمامی مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه ابلاغ شده و کارشناسان و مدیران ارشد معاونت درمان دانشگاه بر نحوه اجرای آن نظارت دارند.

ایلامی با قدردانی از تلاش و همراهی مجموعه بیمارستان مرکزی شیراز و مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان در دوران پاندمی کووید ۱۹ از مسئولان مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس خواست تا با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم، روند پذیرش بیماران مشکوک به کرونا را بهبود بخشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینکه در صورتی که یک بیمارستان با کمبود تخت مواجه باشد، مرکز مدیریت و پایش اقدامات درمانی دانشگاه، بیمار کرونای نیازمند بستری را به نزدیک‌ترین بیمارستان هدایت می‌کند، یادآور شد: با برنامه‌ریزی و همراهی مراکز درمانی استان، تاکنون موردی از عدم پذیرش بیماران کرونا گزارش نشده است.

انتهای پیام
captcha