برنامه‌ای برای غبارروبی مساجد در فارس نداشتیم / روزهای پایانی شعبان را دریابیم
کد خبر: 3963578
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

برنامه‌ای برای غبارروبی مساجد در فارس نداشتیم / روزهای پایانی شعبان را دریابیم

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس با اشاره به روزهای پایانی ماه شعبان كه به‌ نام دهه غبارروبی مساجد نام‌گذاری شده است، گفت: متأسفانه به‌دلیل وضعیت قرمز شیوع كرونا در سال جاری نتوانستیم هیچ‌گونه برنامه‌ای را در این زمینه اجرا كنیم گرچه غبارروبی مساجد توسط خادمان مساجد انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام یوسف سلمان‌زاده، رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس در پاسخ به اینكه آیا برنامه‌ای در دهه پایانی ماه شعبان كه به‌ نام دهه غبارروبی مساجد نام‌گذاری شده؛ در سطح استان اجرا شده است،‌ گفت: متأسفانه به‌دلیل وضعیت قرمز شیوع كرونا در سال جاری نتوانستیم هیچ‌گونه برنامه‌ای را در این زمینه اجرا كنیم.

وی افزود: البته غبارروبی مساجد توسط خادمان مساجد در این دهه انجام می‌گیرد اما نتوانستیم فراخوانی اعلام كنیم كه مردم تجمع كرده و در این كار خیر همراهی كنند.  

سلمان‌زاده با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینكه اجرای دستورات ستاد ملی مبارزه با كرونا لازم‌الاجراست، گفت: نظر به دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و قرار گرفتن قریب به اتفاق مناطق و شهرهای استان فارس در وضعیت قرمز یا نارنجی، بر باز بودن مساجد جهت بهره‌مندی مؤمنین از فضای معنوی مسجد و اقامه نماز فرادا تأكید شده است.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس یادآور شد: برگزاری نمازهای جماعت و مراسم مذهبی در مساجد، تابع مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه باکرونا خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فضیلت روزهای پایانی ماه شعبان‌المعظم اشاره كرد و گفت: روزهای پایانی ماه شعبان، زمان استقبال از ماه مبارک رمضان و ورود به ضیافت الهی است و مسلماً كسی كه می‌خواهد وارد این ضیافت شود، باید خود را آماده كرده و آدابی را به ‌آورد همان‌طور كه وقتی می‌خواهیم به میهمانی بزرگی برویم خود را برای آن مهیا كرده و آدابی را رعایت می‌كنیم.

سلمان‌زاده با تأكید بر ضرورت توجه به فضیلت روزهای پایانی ماه شعبان بیان كرد: در این زمینه امام رضا(ع) یك سری سفارش‌هایی را به مؤمنان كرده‌اند كه خوب است برای ورود به ماه ضیافت الهی به این سفارش‌ها جامه عمل بپوشانیم.

وی، دعا کردن زیاد، استغفار زیاد، تلاوت فراوان قرآن كریم، توبه، ادای تمام امانت‌هایی كه به گردن انسان است، بیرون ریختن تمام کینه‌هایی که از مؤمنان در قلب انسان وجود دارد، ریشه‌کن کردن گناهان از دل، تقوای الهی پیشه کردن و توکل بر خدا در امور پنهان و آشکار را از جمله این سفارش‌ها برشمرد.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس گفت: همچنین آن امام همام بر تداوم قرائت دعای «اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِیمَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِیمَا بَقِیَ مِنْهُ» در روزهای پایانی ماه شعبان و ورود به ماه ضیافت الهی تأكید كرده‌اند.

انتهای پیام
captcha