کمک نیابتی خادمان امام رئوف در فارس با هزینه‌کرد 12 میلیارد تومان
کد خبر: 3963281
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

کمک نیابتی خادمان امام رئوف در فارس با هزینه‌کرد 12 میلیارد تومان

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان فارس در تشریح فعالیت‌های این کانون در این استان طی سال گذشته گفت: مجموع هزینه‌های انجام شده در راستای خدمت به مردم در سال گذشته در استان فارس بیش از 12 میلیارد تومان بوده است که به نیابت از امام رضا(ع) در استان انجام شده است.

به گزارش ایکنا از فارس، جابر مهدی‌یار، دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان فارس امروز، 20 فروردین در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت‌های این کانون در سال گذشته پرداخت و گفت: نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس مانند سایر نقاط کشور در مناسبت‌ها و ایام سال فعالیت‌های مختلفی جهت خدمت به مردم انجام می‌دهد که مجموع هزینه‌های انجام شده در راستای خدمت به مردم در سال گذشته در استان فارس بیش از 12 میلیارد تومان بوده است که به نیابت از امام رضا(ع) در استان انجام شده است.

وی، کمک به آسیب‌دیدگان شیوع کرونا را از مهم‌ترین سرفصل‌های خدمات این کانون‌ها در سطح استان توصیف کرد و افزود: در ابتدای شیوع کرونا که افراد بسیاری از شیوع  این ویروس وحشت‌زده بودند، خادمیاران از نخستین گروه‌هایی بودند که به‌منظور تجلیل از زحمات و ایثارگری‌های مدافعان سلامت در بیمارستان‌های درمان کرونا حضور یافتند و با اهدای بسته و غذای تبرکی آستان قدس رضوی و پرچم متبرک امام رئوف روحیه مضاعفی هم به کادر درمان و هم بیماران کرونا بخشیدند.

مهدی‌یار اظهار کرد: در 36 شهرستان استان، 44 بیمارستان با کرونا درگیر بود که در سال گذشته توسط مسئولان کانون‌های خادمیاران سرکشی شده و 5 هزار غذای تبرکی و 5 هزار بسته تبرکی و 5 هزار بسته بهداشتی میان این مراکز توزیع شد و همچنین 14 پرچم متبرک امام رضا(ع) هم در 14 بیمارستان استان به اهتزاز درآمد.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان فارس با اشاره به کمک‌های مؤمنانه ماه مبارک رمضان سال گذشته گفت: در لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص سفره‌های مهربانی و کمک به اقشار آسیب‌پذیر، 35 هزار پرس غذا، 16 هزار و 500 سبد ارزاق، 32 هزار بسته بهداشتی و 800 میلیون تومان کمک بلاعوض در قالب کارت هدیه، قربانی 69 رأس گوسفند و 5 هزار بسته معیشتی با هزینه 11 میلیارد ریال توزیع شد که از این مبلغ 5 میلیارد با حمایت آستان قدس رضوی و 6 میلیارد ریال هم با حمایت خیران محلی تأمین شد.

وی از توزیع 400 بسته ارزاق و قربانی 10 گوسفند همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و گفت: در جشن عید غدیر هم 30 هزار پرس غذا، یک هزار بسته ارزاق، 2 هزار بسته بهداشتی، 2 هزار بسته گوشت گوسفندی، 3 هزار بسته آجیل و یک هزار بسته شیرینی و گل میان نیازمندان فارس توزیع شد.

مهدی‌یار، راه‌اندای کاروان شادی و اجرای سرود در مجتمع‌های مسکونی را از دیگر برنامه‌‎های اجرا شده در عید غدیر گذشته اعلام کرد و گفت: در دهه کرامت هم دو کاروان زیر سایه خورشید با حضور خادمین امام رئوف به همراهی خادمیاران رضوی در استان راه‌اندازی شد که به تعدادی از شهرهای استان اعزام شده و در آنجا برنامه‌هایی نظیر سرکشی از خانواده شهدا، سرکشی از بیمارستان‌های درمان کرونا، فراهم‌سازی بخشش و آزادی یک محکوم به قصاص و  غیره را اجرا کردند.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان فارس اجرای برنامه‌های ماه محرم و صفر را یادآور شد و گفت: در دهه اول و دوم محرم سال گذشته بیش از 3 هزار پرس غذای نذری و 500 بسته ارزاق به‌همت خادمیاران رضوی میان نیازمندان توزیع شد و در اربعین حسینی و دهه آخر صفر هم 20 موکب پذیرایی از عزاداران در نقاط مختلف استان برپا شده و 10 هزار پرس غذا و یک هزار بسته ارزاق میان نیازمندان توزیع شد.

وی، توزیع 15 هزار پرس غذا، 300 بسته ارزاق، تهیه 150 جهیزیه نوعروسان خانواده‌های کم درآمد را از دیگر فعالیت‌های خادمیاران رضوی در ایام شهادت و ولایت حضرت فاطمه(س) برشمرد و گفت: در دهه فجر، سالروز ولادت امام علی(ع)، عید مبعث، چهارشنبه‌های امام رضایی و غیره ۱۵۰۰ پرس غذا، ۱۳۰۰ بسته ارزاق و ۲۰۰ کارت هدیه تقدیم محرومان شد.

مهدی‌یار همچنین به فعالیت‌های فرهنگی خادمیاران اشاره کرد و گفت: عمده فعالیت‌های فرهنگی خود را بر روی فعالیت‌های قرآنی تمرکز کردیم و در سال گذشته 8 کرسی تلاوت با حضور اساتید و قاریان بین‌المللی، ملی و استانی در سطح استان برپا کردیم.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان فارس همچنین از آموزش 3 هزار و 977 نوآموز قرآنی در مهدالرضای سراسر استان به سبک استاد محسن‌نیا در سال تحصیلی 99-98 و 9 هزار و 1400-1399 خبر داد.

وی، تجلیل از پاکبانان زحمتکش شهرداری و کارکنان کمیته امداد در سالروز تأسیس کمیته امداد را از دیگر فعالیت‌های انجام شده این کانون عنوان کرد و گفت: علاوه بر این‌های گروه‌های جهادی خادمیاران در طول سال در مباحث مختلفی اعم از ساخت و تعمیر مسکن محرومان و احداث حمام و سرویس بهداشتی در مناطق محروم فعالیت می‌کنند.

مهدی‌یار گفت: همچنین خادمیاران سلامت استان فارس هم در طول سال در بخش تأمین هزینه‌های دارو، عمل و بیمارستان 150 بیمار نیازمند فعالیت کردند.

انتهای پیام
captcha