پیشنهاد استاندار فارس برای تعطیلی دو هفته‌ای
کد خبر: 3963131
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۶

پیشنهاد استاندار فارس برای تعطیلی دو هفته‌ای

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا از ارائه پیشنهاد استاندار به ستاد ملی مبارزه با كرونا برای تعطیلی كامل دو هفته‌ای این استان خبر داد و گفت: متأسفانه آمارهای كرونا در استان فارس رو به افزایش است و اكثراً هم از نوع كرونا انگلیسی هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا شامگاه چهارشنبه، 18 فروردین در جمع خبرنگاران به بیان آخرین وضعیت شیوع كرونا در این استان پرداخت و گفت: شمار مبتلایان به كرونا در استان فارس با شیب بسیار زیادی در حال افزایش است زیرا اكثر آن‌ها از نوع كرونا انگلیسی هستند.

وی افزود: بیمارستان پشتیبان 70 تختی هم اضافه كرده‌ایم و بیش از 800 تخت هم ظرف چند روز گذشته به تخت‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های شیراز و استان اضافه شده است كه كار پذیریش و درمان بیماران كرونایی را انجام می‌دهد.

قاسم‌پور با بیان اینكه آماده‌باش كاملی به تمام نهادها و ادارات و بیمارستان‌ها و مراكز درمانی و حتی بخش خصوصی استان داده‌ایم، گفت: حجم مراجعین بسیار بالا و بی‌سابقه و ركوردی بوده است و بر همین اساس استاندار پیشنهاد تعطیلی كامل استان فارس را به ستاد ملی ارسال كرده است و در صورت موافقت ستاد ملی كرونا تعطیلی اجرا خواهد شد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت كرونا گفت: این پیشنهاد تعطیلی با هدف تعطیل شدن فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و غیره البته به جز بخش تولید كه در این یكسال اخیر هم تعطیلی نداشته‌ایم، انجام می‌شود به‌عنوان مثال ادارات غیرضرور تعطیل شده و تنها دستگاه‌های حاكمیتی و خدمت‌رسان ضروری فعالیت خواهند داشت.

وی با تصریح اینكه به احتمال زیاد از روز شنبه مترو شیراز تعطیل خواهد شد، گفت: تصمیم‌گیری درباره اتوبوس هم در آینده انجام خواهیم داد اما ممكن است تردد اتوبوس‌های درون شهری تعطیل شده و تنها اتوبوس‌های حاشیه شهر كه مربوط به مناطق محروم بوده و افراد نیازمند را به مركز شهر منتقل می‌كنند، تعطیل نشوند.

معاون استاندار فارس در خصوص تعطیلی مطب پزشكان نیز گفت: تعطیلی مطب پزشكان در این شرایط به صلاح نیست زیرا باید به مدیریت كرونا كمك كنند البته موارد غیرضرور مثل زیبایی و امثالهم تعطیل شده است.

قاسم‌پور با بیان اینكه خروج از هر شهرستانی و ورود به هر شهرستانی بستگی به نوع رنگ‌بندی آن‌ها دارد، گفت: فعلاً ورود سایر شهرستان‌ها به شیراز ممنوع است یعنی ورود خودروهای شخصی با پلاك غیربومی به شیراز و خروج خودروهای شخصی با پلاك بومی از شیراز ممنوع است مگر در موارد خیلی ضروری كه باید مدرك و مستندی نظیر وقت عمل جراحی و غیره ارائه شود البته خودروهای آمبولانس، اورژانس، انتظامی و ارزاق عمومی مردم از این قضیه مستثنی هستند.

وی همچنین از تشدید نظارت بر فعالیت اصناف خبر داد و گفت: دامنه مشاغل گروه یك بسیار وسیع دیده شده است لذا پیشنهادی به ستاد ملی كرونا ارائه كردیم تا تعداد این مشاغل كمتر شود و مانند نوروز سال گذشته باشد كه تنها 5 الی 6 صنف ضروری باز و شهر تقریباً خاموش بود چرا كه مدیریت خوبی در بحث كرونا انجام شد.

انتهای پیام
captcha