نقشه مهندسی فارس به‌زودی رونمایی می‌شود
کد خبر: 3963106
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰

نقشه مهندسی فارس به‌زودی رونمایی می‌شود

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به تصویب نقشه مهندسی فرهنگی استان در شورای فرهنگ عمومی از رونمایی این نقشه در آینده نزدیك خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 18 فروردین در دیدار با رئیس اقشار بسیج رسانه، هنرمندان و رئیس اقشار تخصصی بسیج سپاه فجر این استان گفت: امسال وزارت فرهنگ و به تبع آن اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نگاه هم‌صدایی دستگاه‌های فرهنگی استان را بر اساس نقشه مهندسی فرهنگی استان و بارش استانی تعریف کرده است.

وی افزود: با توجه به تصویب نقشه مهندسی فرهنگی استان، در شورای فرهنگ عمومی ویژه سال جدید به دور از تک‌روی‌ها، کارهای فرهنگی دنبال خواهند شد و اساس راهبردهای نقشه فرهنگی این خواهد بود که همه دستگاه‌های متولی با حوزه فرهنگ و هنر همسو خواهند بود و از مهم‌ترین این برنامه‌ها، برنامه «خانواده متعالی» است که در حال حاضر در حال اجراست.

سهرابی ادامه داد: در همین راستا مقرر شد جلسات تخصصی‌تر با همکاران بسیج رسانه و همچنین بسیج هنرمندان برگزار شود تا بتوانیم مشکلات را از نزدیک بررسی و به آسیب‌های آن‌ها بپردازیم.

مدیركل ارشاد فارس گفت: در برش فرهنگی فارس راهکارها را با توجه به گام دوم انقلاب و منویات مقام معظم رهبری در نظر گرفته‌ایم و به‌زودی از نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس که با دبیرخانه شورای عالی فرهنگی کشور هماهنگ شده است، رونمایی خواهد شد.

وی با ابراز خوشحالی از اینکه امسال به نسبت سال‌های گذشته رشد بیشتری در خصوص پایگاه‌های خبری داشته‌ایم، گفت: همچنین رسانه‌ها در بهترین شرایط توانستند در کنار مردم با سختی‌های بیماری کرونا همراهی داشته باشند كه جای قدردانی دارد.

سهرابی اظهار كرد: با توجه به جلسات و نشست‌های متعدی که در صحن علنی شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته برپا شد و مصوبات قابل توجهی را در این زمینه داشته‌ایم، بر اساس اسناد بالادستی یعنی نقشه مهندسی کشور، برش استانی نیز تدوین شده و در حال نهایی شدن است و امیدواریم سرلوحه کارها قرار گیرد تا برای تحقق این اهداف که چشم‌انداز بلند مدت پنج ساله در نظر گرفته شده بتوانیم امور فرهنگی، ادبی و هنری را همسو با تمام دستگاه‌های فرهنگی، اجرایی و عملیاتی کنیم.

مدیركل ارشاد فارس بیان كرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری در سطح استان فارس از سال 1400 باید در تحقق اهداف نقشه مهندسی کشور باشد و تمام دستگاه‌های فرهنگی که در حال تدوین برنامه‌های مربوطه هستند، باید بر اساس همین نقشه مهندسی فرهنگی کشور فعالیت‌هایشان را تنظیم و هدف‌گذاری کنند تا در راستای تحقق اهدافی که تعریف شده است، گام برداشته شود.

انتهای پیام
captcha