نقش موقوفات در تحقق «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»
کد خبر: 3962471
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹

نقش موقوفات در تحقق «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در پاسخ به اینكه نقش موقوفات در تحقق «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» چیست، گفت: تحقق شعار سال را از طریق سرمایه‌گذاری موقوفات در مباحث تولیدی دنبال می‌كنیم.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به اینكه نقش موقوفات در تحقق شعار سال جاری چیست، گفت: در سال گذشته كه شعار سال «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب تعیین شده بود، یک سری اقدامات و حمایت‌هایی از محل موقوفات در بحث اقتصاد و معیشت مردم انجام دادیم.

وی با بیان اینكه به یاری خدا امسال هم به جد پیگیر این اقدامات هستیم تا بتوانیم شعار «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» را به منصه ظهور برسانیم، افزود: این كار را از طریق سرمایه‌گذاری موقوفات در مباحث تولیدی دنبال می‌كنیم.

موسوی بیان كرد: سازمان اوقاف و امور خیریه كشور با دستور حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی، دستورالعمل‌های لازم را برای تحقق شعار سال به استان‌ها ابلاغ می‌كند و قطعاً ما هم در اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس این دستورالعمل‌ها را اجرا می‌كنیم.

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در پاسخ به اینكه اوقاف در زمینه مانع‌زدایی‌های تولید چه اقدامی انجام می‌دهد، گفت: اگر در جایی ببینیم كه مانعی برای تولیدكنندگان و كسانی كه قصد خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی را دارند، قطعاً ورود خواهیم كرد و از طرق قانونی تلاش می‌كنیم تا بتوانیم این موانع را برداریم.

وی اظهار كرد: همان‌طور كه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند تلاش می‌كنیم تا از تمام ظرفیت‌های خود برای مانع‌زدایی‌ها استفاده كنیم البته در سال گذشته هم استارت حمایت از تولید را در سازمان اوقاف زده‌ایم و شاهد این ادعا را می‌توانیم‌ راه‌اندازی شركت‌های دانش‌بنیان از محل درآمد موقوفات به‌منظور تولیدات مختلف بیان كنیم.

موسوی با بیان اینكه در سال گذشته حدود ۴۰ پروژه را در حوزه‌های مختلف پزشكی، كشاورزی، دامپروری، گردشگری، خدماتی و عمرانی برای موقوفات تعریف كردیم، گفت: همچنین در سال گذشته اقدامات خوبی در راستای حمایت از شركت‌های دانش‌بنیان كه در بحث تولید محصولات مورد نیاز كشور در شرایط تحریم می‌توانند فعالیت می‌كنند، برداشتیم و امسال هم این حمایت‌ها را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha