نماز جماعت در مساجد شیراز اقامه نمی‌شود
کد خبر: 3962310
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

نماز جماعت در مساجد شیراز اقامه نمی‌شود

طبق اعلام مركز رسیدگی به امور مساجد فارس به‌دلیل وضعیت نارنجی شیوع كرونا در شیراز اقامه نماز جمعه و جماعت در این كلان‌شهر متوقف شد.

حجت‌الاسلام یوسف سلمان‌زاده، رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به خیز دوباره كرونا در این استان، گفت:‌ متأسفانه طی روزهای اخیر شاهد اوج‌گیری دوباره شیوع كرونا در استان فارس بوده‌ایم به‌طوری كه وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان تغییر كرده است.

وی افزود: در شهرستان‌هایی كه وضعیت شیوع كرونا در آن‌ها قرمز یا نارنجی هستند، به‌منظور حفظ سلامت مردم اقامه نمازهای جمعه و جماعت در مساجد آن‌ها تا زمانی كه وضعیت بهبود یابد، متوقف شده است.

سلمان‌زاده اظهار كرد: شیراز هم‌اكنون در وضعیت نارنجی به‌سر می‌برد، لذا تا اطلاع‌ ثانوی و اجازه ستاد مبارزه با كرونا، نمازهای جمعه و جماعت در مساجد این كلان‌شهر و شهر صدرا اقامه نخواهد شد.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس در عین حال این نكته را متذكر شد كه درب مساجد هنگام اذان یومیه به‌مدت نیم ساعت جهت اقامه نماز فرادا باز است و اذان هم به‌صورت سه وعده از بلندگوی مساجد پخش خواهد شد.

وی بیان كرد: در سایر شهرستان‌هایی كه در وضعیت زرد یا آبی شیوع كرونا هستند، نمازهای جمعه و جماعت با رعایت پروتكل‌های بهداشتی در مساجد اقامه خواهند شد.

انتهای پیام
captcha