دومین كنفرانس ملی «علوم انسانی و توسعه» به كار خود پایان داد
کد خبر: 3959590
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
در شیراز؛

دومین كنفرانس ملی «علوم انسانی و توسعه» به كار خود پایان داد

دومین كنفرانس ملی «علوم انسانی و توسعه» با ارائه جدیدترین دستاوردهای پژوهشی محققان ایرانی به میزبانی دانشگاه پیام‌نور فارس به كار خود پایان داد.

به گزارش ایكنا از فارس، دومین كنفرانس ملی «علوم انسانی و توسعه» با ارائه جدیدترین دستاوردهای پژوهشی محققان ایرانی به‌ میزبانی دانشگاه پیام‌نور استان فارس امروز، 24 اسفندماه در شیراز برگزار شد.

دراین کنفرانس که به صورت آنلاین و در بستر فضای مجازی برگزار شد، 10 مقاله منتخب به‌صورت شفاهی ارائه و 3 مقاله برتر از سوی هئیت داوران انتخاب و معرفی شد.

محمدحسن صیف، رئیس دانشگاه پیام‌نور استان فارس در این مراسم گفت: برگزاری موفق اولین کنفرانس علوم انسانی و توسعه در سال 1398، ما را مصمم کرد برای دومین بار میزبان پژوهشگران عزیز در این عرصه با هدف تحول‌آفرینی علمی و پژوهشی باشیم.

وی افزود: توجه به امر پژوهش و تحقیقات علمی به‌عنوان بستر بروز و ظهور خلاقیت‌ها درجهت شناسایی نقاط قوت و ضعف و ارائه راهکارهای علمی برای حل مسائل و مشکلات جامعه، همواره در دستور کار دانشگاه پیام‌نوراستان فارس قرار داشته است که برگزاری چندین همایش علمی و کنفرانس‌های ملی نشان ازتوجه به این امر مهم است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور فارس همچنین در پایان از برگزاری سومین کنفرانس ملی علوم انسانی و توسعه در این دانشگاه در سال آینده خبر داد.

احمد رستگار، دبیرعلمی کنفرانس نیز در این مراسم، توسعه علوم انسانی و گسترش دانایی را نیازمند توجه بیشتر به امر پژوهش و گفتمان‌شناسی دانست و گفت: در چرخه پژوهش علوم انسانی تنها تولید علم و نشر یافته‌های علمی کافی نیست بلکه استفاده عملی از نتایج به حاصل آمده، بسیار مهم است.

وی اظهار كرد: برگزاری همایش‌های اینچنین می‌تواند زمینه بحث و تبادل نظر بین متولیان و محققان را فراهم کرده و به کابردی‌سازی تحقیقات کمک کند.

سعید طالبی، دبیر اجرایی دومین کنفرانس علوم انسانی و توسعه نیز گفت: پس از اعلام فراخوان ارسال مقاله، 850 عنوان مقاله از محققان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد که از این تعداد، 716 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

وی محورهای کنفرانس را شامل الهیات، معارف اسلامی، علوم قرآن و حدیث، حقوق، علوم سیاسی، جغرافیا و برنامه‌ریزی، زبان‌شناسی، زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات انگلیسی، مطالعات فرهنگی، علوم اقتصادی، اموربانکی، امور گمرکی، حسابداری و مدیریت، روانشناسی، علوم تربیتی، مشاوره و راهنمایی، آموزش و پرورش، تاریخ و تمدن اسلامی، علوم اجتماعی، جامعه شناسی و فلسفه، جهانگردی و باستان شناسی، توسعه اقتصادی، توسعه پایدار، توسعه گردشگری، توسعه ملی عنوان کرد که محققان دراین بخشها آثار خود را ارسال کردند.

انتهای پیام
captcha