نخستین جشنواره اقتصاد مقاومتی نظام سلامت به ایستگاه آخر رسید
کد خبر: 3958947
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
در شیراز؛

نخستین جشنواره اقتصاد مقاومتی نظام سلامت به ایستگاه آخر رسید

آیین پایانی نخستین جشنواره اقتصاد مقاومتی نظام سلامت به‌میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز و با معرفی آثار برتر برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، در آستانه فرا رسیدن سالروز بعثت پیامبر مكرم اسلام(ص)، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره اقتصاد مقاومتی نظام سلامت امروز، 20 اسفندماه به‌میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در سالن سینا و صدرا برگزار شد.

علی توكلی، مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی در سال‌های گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است افزود: به کمک اقتصاد مقاومتی و با توجه به تحریم‌ها و مسایل خاص کشور تلاش می‌شود تا اقتصاد کشور به قدری محکم و مستحکم باشد که مولفه‌های خارجی کمتر بتواند آن را تحت تاثیر قرار دهد؛ هرچه این مقاوم‌سازی بهتر و محکم‌تر انجام شود اطمینان خاطر بیشتری برای مردم و مسئولان ایجاد می‌شود و حتی در دیپلماسی خارجی نیز مؤثر است.

وی افزود: از سال گذشته و به‌ویژه در ماه‌های ابتدای بحران کرونا، تمام کشورهای دنیا در زمینه سلامت و امکانات بهداشتی درمانی با بحران مواجه شدند و کوشیدند این بحران را مدیریت کنند؛ اما حتی در کشورهای مدعی حقوق بشر، اجازه ندادند اقلام بهداشتی و درمانی به سایر کشورها برسد.

توكلی، ابتکارات را در شرایط بحرانی چاره گشا خواند و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ابتکارات بسیاری انجام شده و در مواردی مانند تولید محلول ضدعفونی در دانشکده داروسازی و تولید ماسک از تمام ظرفیت‌ها استفاده شده تا بتوانیم این بحران را به خوبی مدیریت کنیم.

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز افزود: اکنون با توجه به شیوع کروناویروس، حوزه سلامت در کانون توجه در دنیا و کشور قرار دارد و زمینه برای ابتکارات و خلاقیت ها در این حوزه فراهم است؛ خلاقیت و ابتکار دانشگاه در برگزاری جشنواره اقتصاد مقاومتی نیز از اقدامات خوبی است که انجام شده و باید به سمتی برویم که کارهای اساسی‌تر و پایه‌ای‌تر انجام شود.

غلام‌رضا قاضی‌پور، مشاور معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این مراسم گفت: اعمال فشارها و تحریم‌های اقتصادی که از سوی کشورهای دنیا بر نظام و مردم تحمیل شده است، لزوم وجود یک برنامه راهگشا به ویژه در حوزه سلامت را یادآور شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره مذكور بیان كرد: این جشنواره، نخستین جشنواره اقتصاد مقاومتی در نظام سلامت است که با توجه به ابلاغ و تاکیدهای مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی به عنوان چراغ راهی برای توسعه کشور، با ابتکار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد.

قاضی‌پور بیان كرد: طراحی و اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در دستگاه‌های اجرایی اگرچه سرعت کافی نداشته، اما جای خود را در انجام کارها و در زندگی مردم پیدا می کند.

مشاور معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه سخنان خود گفت: ۱۹۳ اثر از زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان به جشنواره ارسال شد و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد برگزاری بهتر این جشنواره باشیم؛ مشارکت در اینگونه جشنواره‌ها باید پررنگ‌تر باشد و به سمتی برویم که کارها علمی‌تر انجام شود و آثار ارسالی جنبه کاربردی‌تری داشته و قابل تعمیم به سایر واحدها و سازمان ها باشد.

وی با یبان اینكه اینکه بیش از 50 درصد واحدهای دانشگاه درگیر اقتصاد مقاومتی بوده‌اند و در این زمینه تلاش و فعالیت داشته‌اند، اظهار امیدواری کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی در تمام واحدها جدی‌تر گرفته شود و این امر را نیازمند همت مضاعف در سال‌های آینده دانست.

حمید خدیوی، مسئول اقتصاد سلامت و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دانشگاه و دبیر اجرایی نخستین جشنواره اقتصاد مقاومتی نیز در این مراسم گفت: این جشنواره در محورهای مختلف شامل افزایش رضایتمندی مراجعان، کاهش منطقی هزینه‌ها با رویکرد اصلاح الگوی مصرف، ارتقای فرایندهای اجرایی، افزایش درآمدهای عملیاتی و غیرعملیاتی، حمایت از تولیدات داخلی و استانی با تمرکز بر شرکت‌های دانش‌بنیان، بهره‌وری نیروی انسانی، مدیریت نگهداشت و بهره‌وری تجهیزات و منابع فیزیکی و بهره‌گیری از مزایای دولت الکترونیک مرتبط با نظام سلامت برگزار شد و اهدافی را دنبال می‌کرد که مهم‌ترین هدف شناسایی اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی در دانشگاه و ارائه این اقدامات به سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر دانشگاه‌های کشور است.

وی گفت: پس از ارزیابی و بررسی ۱۹۳ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره و دسته‌بندی در دو درجه کمّی و کیفی، ۱۳ اثر برتر از سوی داوارن جشنواره انتخاب شد.

انتهای پیام
captcha