نبود مکان مناسب؛ مشکل مهم مؤسسه قرآنی ثمین بروجرد / نگران سرقت تجهیزات آموزشی هستیم
کد خبر: 3958751
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶

نبود مکان مناسب؛ مشکل مهم مؤسسه قرآنی ثمین بروجرد / نگران سرقت تجهیزات آموزشی هستیم

مدیر مؤسسه قرآنی ثمین بروجرد نبود مکان مستقل و مناسب را مهم‌ترین مشکل مؤسسه قرآنی ثمین بروجرد ذکر کرد و گفت: متأسفانه مکانی که مؤسسه در آن مستقر است امنیت لازم را ندارد و همواره بابت سرقت وسایل و تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی نگران هستیم.

نداشتن مکان مناسب و در معرض سرقت قرار گرفتن وسایل مؤسسه قرآنی ثمین بروجردلاله جودکی، مدیر مؤسسه قرآنی ثمین بروجرد، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با بیان اینکه مؤسسه قرآنی ثمین در سال 97 فعالیت خود را در بروجرد آغاز کرده و در سال 98 موفق به کسب مجوز از اداره‌ کل تبلیغات اسلامی لرستان شده است، گفت: این مؤسسه در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، حفظ و پیش‌دبستانی قرآن فعالیت دارد.

وی از برگزاری دوره مجازی پیش‌دبستانی قرآن ویژه  کودکان در سنین 5 تا 7 سال در این مؤسسه خبر داد و افزود: این کودکان قرآن‌آموز که 15 نفر هستند موفق به حفظ سوره‌های کوتاه جزء 30 قرآن شده‌اند و با حروف الفبای قرآن و روخوانی قرآن نیز آشنا شده‌اند.

جودکی نبود مکان مستقل و مناسب را مهم‌ترین مشکل مؤسسه قرآنی ثمین بروجرد ذکر کرد و ادامه داد: متأسفانه مکانی که مؤسسه ثمین در آن مستقر است امنیت لازم را ندارد و همواره بابت سرقت وسایل و تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی مؤسسه نگران هستیم.


بیشتر بخوانید:


این فعال قرآنی با بیان اینکه مؤسسه قرآنی ثمین در شهرک مهرگان واقع است، اضافه کرد: علی‌رغم اینکه بارها به اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان درخواست حمایت‌های مالی داده‌ام ولی اقدامی در این راستا انجام نگرفته است و فقط شش ماه قبل یک میلیون تومان به این مؤسسه کمک کردند که این پول را نیز به عنوان حق‌الزحمه به مربی قرآن مؤسسه پرداخت کردم.

جودکی با بیان اینکه مؤسسه قرآنی ثمین یک مؤسسه تازه تأسیس است و می‌طلبد با توجه به مقارن شدن فعالیت این مؤسسه با ایام کرونا و تعطیلی کلاس‌های حضوری، اداره‌ کل تبلیغات اسلامی حمایت بیشتری از این مؤسسه داشته باشد.

مدیر مؤسسه قرآنی ثمین بروجرد با بیان اینکه هزینه‌های مربوط به مؤسسه را خودم و همسرم تأمین می‌کنیم، گفت: متأسفانه قرآن‌آموزان برای پرداخت شهریه رغبتی ندارند و ما هم مجبور هستیم برای جذب مخاطب، کلاس‌های آموزشی را رایگان برگزار کنیم.

وی افزود: آموزش و پرورش در سال 97 پیشنهاد داد که یک پیش‌دبستانی قرآن نیز در شهرک مهرگان تأسیس کنم این در حالی است که مؤسسه قرآنی ثمین در یک مکان اجاره‌ای است و بالا بودن اجاره‌بها ما را در پرداخت اجاره با مشکل مواجه کرده به طوری که صاحب‌خانه یک بار وسایل مؤسسه را بیرون ریخت و در حال حاضر با شرط پرداخت بیست میلیون رهن و یک میلیون اجاره ماهانه راضی شده وسایل مؤسسه را دوباره بیرون نریزد. اجاره این ساختمان پیش از این چهارصد هزار تومان بوده و صاحب‌خانه به یکباره 600 هزار تومان برای اجاره هر ماه اضافه کرده و این یک هزینه سنگین برای مؤسسه است چراکه قرآن‌آموزان ما قادر به پرداخت شهریه نیستند و کرونا هم مشکلاتی را به مشکلات ما اضافه کرده است.

جودکی خواستار حمایت مسئولان قرآنی و فرهنگی از مؤسسات قرآنی شد و اظهار کرد:  متأسفانه در دوران اوج شیوع کرونا من و مربی قرآن مؤسسه مبتلا به کرونا شدیم و خیلی تأسف‎انگیز بود هیچ‌گونه حمایتی از مربی مؤسسه که اوضاع جسمی بسیار وخیمی داشت نشد.

این بانوی فعال قرآنی در بیان راهکارهای جذب مخاطب قرآنی گفت: وقتی شرکت در کلاس قرآن برای قرآن‌آموز هزینه‌بر باشد رغبت چندانی از سوی خانواده‌ها برای حضور فرزندانشان در کلاس‌های قرآن مشاهده نمی‌شود که در این راستا نیاز است مؤسسات قرآنی مورد حمایت مالی قرار بگیرند تا آنها بتوانند کلاس‌ها را رایگان برگزار کنند.

مدیر مؤسسه قرآنی ثمین بروجرد با بیان اینکه پیش‌دبستانی قرآنی هم با وجود اینکه غیرانتفاعی است ولی به صورت یک مدرسه دولتی عمل می‌کنم و شهریه زیادی از قرآن‌آموزان نمی‌گیریم گفت: طی این سال‌ها آموخته‌ام برای جذب مخاطب نباید قبل از آغاز کلاس از قرآن‌آموزان شهریه گرفت و اگر هم شهریه‌ای گرفته می‌شود بهتر است در پایان کلاس باشد چراکه پرداخت شهریه بعد از اتمام کلاس برای خانواده‌ها قابل قبول‌تر است.

انتهای پیام
captcha