حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز برای آموزش مجازی به شبکه اطلاعات دسترسی ندارند
کد خبر: 3958272
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷

حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز برای آموزش مجازی به شبکه اطلاعات دسترسی ندارند

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در کشور حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز به شبکه اطلاعات برای آموزش مجازی دسترسی ندارند، گفت: برای ۲۰ هزار دانش‌آموز در بخش استثنایی تأمین اعتبار لازم برای خرید تجهیزات انجام شده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری، سید جواد حسینی، معاون وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز ۱۸ اسفندماه در آئین افتتاح باشگاه پیشکوستان چهارمحال و بختیاری و اهدای تبلت به دانش‌آموزان استثنایی با تأکید بر اینکه اولین گام در راستای حرکت به سمت آموزش و پرورش باکیفیت مداخله به‌هنگام و پیشگیرانه در مشکلات آشکار و پنهان یادگیری است، اظهار کرد: انتظار می‌رفت عملکرد چهارمحال و بختیاری در بحث سنجش سلامت جسمانی دانش‌آموزان باتوجه به وجود نقاط صعب‌العبور و تعطیلی مدارس در شیوع کرونا پایین‌تر از میانگین کشوری باشد، اما این استان حائز رتبه برتر در کشور شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اینکه با راه‌انداری این سازمان پوشش تحصیلی در بین دانش‌آموزان استثنایی ۱۸ برابر افزایش داشت، بیان کرد: ۱۵۲ هزار دانش‌آموز استثنایی در کشور وجود دارد.

وی افزود: این دانش‌آموزان در ۱۷۰۰ مدرسه ویژه، ۲۱ هزار مدرسه پذیرا و ۷۵۰ مدرسه پشتیبان مشغول ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان استثنایی هستند و همچنین ۷۷۵ مرکز ویژه مشکلات یادگیری در سطح کشور وجود دارد که بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز در این مراکز خدمات دریافت می‌کنند.

حسینی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری ۱۰۴ مدرسه به دانش‌آموزان استثنایی خدمات ارائه می‌دهند، گفت: حدود 3000 دانش‌آموز دارای هفت طیف آسیبی از جمله بینایی، شنوایی، ذهنی، حرکتی، اختلالات یادگیری، اتیستم، چند معلولیتی و... در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش از افزایش ۴۲ درصدی اعتبارات ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی خبر داد و گفت: ۳۴ هزار دانش‌آموز استثنایی در کشور از خدمات توانبخشی و مشاوره در ۱۸ آیتم بهره‌مند شدند، برای انجام این خدمات ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و تلاش می‌شود در سال ۱۴۰۰ این بودجه رشد ۱۰۰ درصدی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۷۲ درصد دانش‌آموزان استثنایی در شبکه شاد حضور دارند، یادآور شد: همچنین برای اجرای طرح آموزش در منزل برای هر دانش‌آموزان حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه می‌شود.

حسینی با بیان اینکه در کشور حدود ۷۰۰ هزار دانش‌آموز به شبکه اطلاعات و سه میلیون دانش‌آموزان در کشور به تجهیزات هوشمند برای آموزش مجازی دسترسی ندارند، بیان کرد: حدود بخش استثنایی برای ۲۰ هزار دانش‌آموز تأمین اعتبار لازم برای خرید تجهیزات انجام شده و در چهارمحال و بختیاری نیز ۲۵۰ وسیله آموزشی هوشمند تهیه شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در خصوص افتتاح باشگاه‌های پیشکسوتان در کشور توضیح داد: این باشگاه‌ها مزایای بسیار خوبی دارند، تجارب معلمان پیشکسوت مدارس استثنایی در این باشگاه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود و می‌توان از این مسئله برای توانمندسازی جامعه استثنایی استفاده کرد.

وی افزود: در این طرح به‌دنبال راهنمایان بالینی هستیم تا این افراد که تجربه بالایی در آموزش دانش‌آموزان استثنایی دارند این تجربیات را به سایر معلمان منتقل کنند.

حسینی در پایان با اشاره به افتتاح پایگاه آموزش مجازی آموزش و پرورش استثنایی در چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: حدود 2000 دانش‌آموز در این شیوه تحت آموزش تعاملی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha