پایان مسابقات مناظرات دانش‌آموزی در فارس
کد خبر: 3958185
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱

پایان مسابقات مناظرات دانش‌آموزی در فارس

مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات مناظره دانش‌آموزی استان فارس با حضور 17 تیم از شهرستان‌های مختلف در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات مناظره دانش‌آموزی استان فارس امروز، 17 اسفندماه با حضور 17 تیم از شهرستان‌های شیراز، اقلید، مرودشت، فسا، خفر، سروستان و کازرون و همچنین کوهمره نودان برگزار شد.

استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه در مدارس، برگزاری امتحانات غیرحضوری در شرایط کرونایی، حذف کنکور، تنوع مدارس در ایران، تنوع و گسترش تشکل‌های دانش‌آموزی، گسترش موسسات علمی ـ آموزشی، گسترش کتاب‌های کمک آموزشی، اثربخشی تربیتی محتوای مهارت‌های تشکیلاتی موجود، اولویت آموزش مجازی بر آموزش حضوری در شرایط عادی، اعمال محدودیت بر شبکه‌های اجتماعی غیربومی، تاثیر محتوای کتب درسی در تربیت دانش‌آموزان از موضوعات طرح شده در این دوره از مسابقات مناظره دانش‌آموزی بود.

فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس در این مراسم، یكی از مشكلات كشور را تحمل ناپذیری دانست و خواستار تداوم چنین برنامه‌هایی شد و گفت: ضروری است تا این مناظره با دانشجویان با موضوعات متنوع هم اجرا شود.

وی با بیان اینکه آینده کشور به دست دانش آموزان رقم می‌خورد و آن‌ها عهده دار نظام دانشگاهی و تعلیم و تربیت در آینده خواهند شد، گفت: از آنجا که دانش‌آموزان در میدان عمل قرار دارند باید در چنین مناظره‌هایی به سراغ منابع و اطلاعات درست برویم.

امید اسماعیلی، رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس هم در این مراسم مناظره دانش‌آموزی را طرحی ایده‌آل برای تمرین گفت‌وگوی تعاملی دانست و افزود: مناظره دانش‌آموزی در واقع گامی برای تمرین گفت‌وگو در بین نوجوانان و جوانان است. 

وی با تأكید بر لزوم طراحی هوشمندانه و هدفمند و این مسابقات گفت: در این مسابقات ما پیشرفت و موفقیت را در گروه‌ها تیم‌هایی دیدیم که اعضای آن با هم تعامل خوبی داشتند به طوریکه در تیم‌های که محققین و مناظره کننده‌های آن باهم هماهنگ بودند آنها موفق‌تر عملی کردند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، برنده اصلی این مناظره‌ها را تمام دانش‌آموزانی دانست که در این مناظره‌ها شرکت کردند و گفت‌وگوی تحقیق محور و تعاملی را باهم تجربه کرده‌اند.

اسماعیلی با بیان اینكه اجرای این طرح در استان فارس شور و هیجان خاصی را بین دانش‌آموزان ایجاد کرد، گفت:‌۱۷ تیم دانش‌آموزی از ۱۱ منطقه استان در قالب ۹ گروه خود را آماده این دوره از مسابقات مناظره‌ای کردند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس افزود: مرحله اول این مناظره‌ها از ۲۶ بهمن امسال آغاز شد و طی آن به مدت دو روز ۹ گروه دانش‌آموزی به صورت تک حذفی باهم به رقابت پرداختند و تیم‌های برگزیده به دور بعد راه یافتند.

اسماعیلی با بیان اینکه این دوره از مسابقات، ویژه دانش‌آموزان پایه‌های نهم تا دوازدهم بود، ادامه داد: در دوره اول اجرای این طرح و به دلیل شیوع بیماری کرونا مناظره کنندگان به صورت ویدئویی در مقابل یکدیگر قرار داشتند و دو داور و یک کنترل کننده حضور داشتند.

این مقام مسئول گفت: تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی پس از ۴ دوره مناظره مشخص شدند و در مرحله نهایی در گروه دختران تیم ناحیه یک شیراز در مقابل تیم کوهمره نودان و در گروه پسران تیم ناحیه یک شیراز در مقابل تیم اقلید قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha