تداوم‌ كمك‌های مؤمنانه در شیراز / 100 كانكس به زلزله‌زدگان سی‌سخت اهدا شد
کد خبر: 3958162
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

تداوم‌ كمك‌های مؤمنانه در شیراز / 100 كانكس به زلزله‌زدگان سی‌سخت اهدا شد

استاندار فارس در رزمایش كمك‌های مؤمنانه در شیراز از اهدای 100 كانكس به زلزله‌زدگان سی‌سخت استان كهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، در آستانه فرا رسیدن عید سعید مبعث پیامبر مكرم اسلام(ص)، رزمایش كمك‌های مؤمنانه امروز، 17 اسفندماه در سالن شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در این مراسم با بیان اینكه نیك‌اندیشی مردم استان و شیراز همواره زبانزد خاص و عام بوده است، گفت: امروز نیك‌اندیشی مردم استان فارس به‌عنوان الگویی در كشور مطرح است چرا كه مردم این استان همواره در عرصه‌های مختلف یاری‌رسان نیازمندان بوده و هستند.

وی به كمك‌های انجام شده از استان فارس به زلزله‌زدگان سی‌سخت استان كهگیلویه و بویراحمد اشاره كرد و افزود: بعد از این حادثه كمك‌های امدادی به مردم این منطقه از استان فارس طی چندین مرحله ارسال شد و همچنین 100 كانكس هم میان زلزله‌زدگان توزیع شد.

رحیمی با اشاره به مشكلاتی كه شرایط شیوع كرونا ایجاد كرده است، گفت: تأمین اقلام بهداشتی از جمله نیازهای ضروری بود که در ایام کرونا با حمایت خیران انجام گرفت و امروزه نیز تأمین مسکن و تسهیل ازدواج از جمله نیازهای جامعه است.

استاندار فارس با بیان اینكه در این راستا 10 هزار مسکن برای ایثار گران فاقد مسکن در نظر گرفته شده است، افزود: همچنین گازرسانی داخلی به افراد تحت پوشش کمیته امداد نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اهدای 2 هزار سری جهیزیه به ارزش 37 میلیارد تومان میان زوج‌های بی‌بضاعت، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، كمك به مراكز بهداشتی و درمانی، اعطای 1500 وام قرض‌الحسنه و كمك به درمان بیماران خاص را از دیگر اقدامات انجام شده در قالب رزمایش كمك‌های مؤمنانه در استان فارس اعلام كرد.

رحیمی همچنین گفت: یك هزار میلیارد تومان کمک به کشاورزان خسارت دیده از سرمازدگی در نظر گرفته شده است و  تلاش می‌کنیم تا این حجم کمک‌ها در سال آینده به دو برابر افزایش پیدا کند.

انتهای پیام
captcha