نوای قرآن در زیباترین مسجد ایران طنین‌انداز می‌شود
کد خبر: 3958087
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹

نوای قرآن در زیباترین مسجد ایران طنین‌انداز می‌شود

در آستانه فرارسیدن سالروز بعثت نبی مكرم اسلام(ص)، محفل انس با قرآن با تلاوت سیدمصطفی حسینی، قاری بین‌المللی كشورمان در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به در پیش‌رو بودن مبعث پیامبر مكرم اسلام(ص)، گفت: عید مبعث را می‌توان یكی از نقاط عطف تاریخ بشری عنوان كرد كه در آن خداوند حضرت ختمی مرتبت را به‌عنوان آخرین پیامبر الهی مبعوث كرد.

وی با یادآوری اینكه نزول قرآن برای نخستین بار در عید بعثت رخ داد، افزود: یكی از مهم‌ترین نكاتی كه باید برای عید مبعث در نظر بگیریم همین بحث تكریم قرآن كریم است.

موسوی بیان كرد: در این راستا بنا داریم تا محفل انس با قرآن را در شب عید مبعث پیامبر مكرم اسلام(ص) در مسجد تاریخی نصیرالملک شیراز به‌عنوان یكی از زیباترین و منحصر به‌فردترین مساجد تاریخی جهان اسلام برپا كنیم.

مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس با بیان اینكه در این محفل نورانی، سیدمصطفی حسینی، قاری بین‌المللی كشورمان و جواد هاشم‌زاده، قاری برتر استان فارس به تلاوت آیات وحی خواهند پرداخت، گفت: همچنین آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس و امام‌جمعه شیراز نیز در این محفل نورانی سخنرانی می‌كند.

وی ضمن قدردانی از همکاری نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز و موقوفه نصیرالملک، زمان برپایی این محفل نورانی را ساعت 15 تا 17 روز چهارشنبه، 20 اسفندماه جاری اعلام كرد و گفت: همچنین در این مراسم گروه اخلاص به اجرای تواشیح خواهد پرداخت.

انتهای پیام
captcha