اشتغالزایی روستایی؛ نیازمند حمایت‌های دولتی در قالب پرداخت تسهیلات ارزان
کد خبر: 3957843
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

اشتغالزایی روستایی؛ نیازمند حمایت‌های دولتی در قالب پرداخت تسهیلات ارزان

استاندار فارس ایجاد بستر برای سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد اشتغال در روستاها را در قالب پرداخت تسهیلات ارزان از سوی دولت دانست و در این راستا خواستار مساعدت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری شد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، 16 اسفندماه در دیدار با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به لزوم کمک به ایجاد بستر سرمایه‌گذاری در راستای ایجاد اشتغال روستایی، گفت: این موضوع با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور همچون سال‌های گذشته در قالب پرداخت تسهیلات ارزان امکان‌پذیر خواهد شد.

وی به افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز بخش کشاورزی روستایی اشاره کرد و افزود: به‌دلیل  نبود همخوانی قیمت محصول تمام شده با هزینه‌های صورت گرفته در این بخش در خواست ما نگاه ویژه و حمایت دولت از این چرخه مهم تولیدی کشور است.

استاندار فارس با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی این استان گفت: استان فارس به‌عنوان قطب کشاورزی در خصوص این موضوع نیازمند حمایت ویژه است.

کمبود مواد اولیه صنایع دستی و گرانی این مواد از دیگر موضوعاتی بود که رحیمی در دیدار با معاون توسعه روستایی رئیس جمهور به آن پرداخت و در این رابطه، گفت: کمبود مواد اولیه مشکلاتی برای تولیدکنندگان صنایع دستی ایجاد کرده که به حمایت و مدیریت دولت نیاز دارد.

 استاندار فارس همچنین به عدم تخصیص قیر یارانه‌ای به روستاها و کاهش حمایت‌های دولتی اشاره کرد و این موضوع را سبب افزایش هزینه‌های عمرانی دانست که رکود در توسعه عمران روستایی را در پی خواهد داشت.

وی خواهان اختصاص کمک‌های دولتی به دهیاری‌ها و مجموعه روستاها شد و گفت: این کمک‌ها اگر به‌صورت نقدینگی انجام شوند و مشکلات مربوط به اسناد خزانه را نداشته باشد، مؤثرتر خواهد بود.

در نتیجه رایزنی‌های استاندار فارس با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور مقرر شد مساعدت‌های لازم درخصوص موضوعات فوق انجام شود.

همچنین استاندار فارس در این دیدار قول‌های مساعدی درباره توسعه راه‌های روستایی، تأمین آب شرب و توسعه اشتغال خانگی در روستاها از معاون رئیس جمهور گرفت.

انتهای پیام
captcha