همایش ملی آموزش در دوران همه‌گیری کرونا به کار خود پایان داد
کد خبر: 3957622
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
در شیراز؛

همایش ملی آموزش در دوران همه‌گیری کرونا به کار خود پایان داد

همایش ملی «آموزش در دوران كرونا؛ فرصت‌ها، چالش‌ها و دستاوردها» به‌همت آموزش و پرورش فارس به‌مدت دو روز در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فارس، همایش ملی «آموزش در دوران كرونا؛ فرصت‌ها، چالش‌ها و دستاوردها» به‌همت آموزش و پرورش فارس طی روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفندماه در شیراز برگزار شد.

رسول قانونی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس عصر پنج‌شنبه، ۱۴ اسفندماه در این همایش گفت: در مجموع 225 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و در نهایت 18 مقاله به‌عنوان آثار برتر در این همایش ارائه شد و 38 اثر نیز در قالب تجربه زیسته به این همایش ارسال شد.

وی از چاپ مقالات پذیرفته شده همراه با سخنرانی‌های ارائه شده در قالب یک کتاب خبر داد و افزود: در این همایش شش کارگاه آموزشی برگزار کردیم که شامل سنجش و ارزشیابی، طراحی‌های آموزشی، روش‌های خلاقیت و روش‌های کاوشگری و همچنین مسائل و موارد مربوط به آموزش در دوران کرونا بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس افزود: نکته مهم در در رابطه با این همایش طراحی مدل آموزشی از نتایج این همایش است که در اختیار برنامه‌ریزان تعلیم و تربیت قرار می‌گیرد تا هم در دوران کرونا و هم در دوران پسا کرونا مورد استفاده قرار گیرد.

قانونی با یادآوری اینکه این همایش 15 محور داشت، گفت: هر چند در بعضی محورها مانند نقش خانواده‌ها در دوران کرونا یک مقاله بیشتر نداشتیم اما در بعضی زمینه‌ها مانند موضوع یادگیری مقالات متعددی دریافت کردیم.

فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه در بخش نمایشی این همایش، ۲۸۰ هزار نفر به‌صورت پیوسته از طریق شبکه شاد این برنامه را مشاهده کردند که این مسئله نشان می‌دهد این همایش روند مناسبی را در راستای عناوین، محورها و اجرا طی کرده است.

وی با بیان اینکه بین تیم معاونت آموزش متوسطه استان فارس و کمیته‌های مختلف این همایش ارتباط خوبی برقرار شد، افزود: امیدواریم این همایش بتواند گره‌گشای مسیری برای انجام همایش‌های بعدی در سطح کشور باشد.

اسماعیلی با تصریح اینکه وقتی موضوع همایش کاربردی و هدفمند باشد قطعاً مورد استقبال گسترده قرار خواهد گرفت و نتایج خوبی در بر خواهد شد، گفت: بعد گشایشی همایش که اثربخشی همایش را عمیق‌تر و گسترده‌تر خواهد کرد تازه شروع شده است و بحث و گفت‌وگو در رابطه با محورهای همایش تازه آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه با یادآوری اینکه در استان فارس بیش از 850 هزار دانش‌آموز وجود دارد، بیان کرد: امیدواریم با نشست‌های هدفمند علمی و هم‌افزایی و بهره‌گیری از تجربیات آموزشی دیگر معلمان در سراسر دنیا به استانداردهای لازم آموزشی در دوران کرونا و پسا کرونا برسیم.

انتهای پیام
captcha