اجرای طرح وقف مهدویت در فارس / ضرورت ساماندهی محافل مهدوی
کد خبر: 3957601
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) فارس خبر داد؛

اجرای طرح وقف مهدویت در فارس / ضرورت ساماندهی محافل مهدوی

قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) فارس از اجرای طرح وقف مهدویت با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در این استان خبر داد و این کار را زمینه‌ساز اتفاقات بسیار خوب در حوزه مهدویت دانست.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین حدائق، مسئول بخش عترت شورای قرآن و عترت فارس امروز، ۱۴ اسفندماه در نشست هم‌اندیشی این شورا گفت: توصیه مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی همواره این بود که هر کار نیکی که انجام می‌دهیم به نام امام زمان(عج) باشد زیرا مظلوم‌ترین انسان امروز آن حضرت هستند.

وی با بیان اینکه باید سعی شود تا در تمام برنامه‌ها نام ائمه اطهار و به ویژه امام زمان(عج) را مطرح کنیم، گفت: در ایام شعبان دهه مهدویت مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است و بدین مناسبت برنامه‌های متنوعی در سطح کشور اجرا می‌شوند.

حدائق پیشنهاد داد تا شروع به کار جشنواره ملی قرآن و عترت که در بستر فضای مجازی اجرا خواهد شد را نیمه شعبان قرار دهیم و سپس افزود: یکی از مباحثی که در نیمه شعبان به جد آن را دنبال می‌کنیم، بحث وقف مهدویت است. برای برخی از ائمه هیچ موقوفه‌ای وجود ندارد و به‌همین دلیل تلاش می‌کنیم تا بحث وقف مهدویت را در کشور فرهنگ‌سازی کنیم.

قائم مقام بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با تصریح اینکه برای وقف مهدوی از توان اداره اوقاف استفاده می‌کنیم، این کار را زمینه‌ساز اتفاقات بسیار خوب در حوزه مهدویت دانست و گفت: همچنین یکسری مسابقات کتابخوانی مهدوی هم با همکاری آموزش و پرورش در دهه مهدویت اجرا می‌کنیم.

 وی در ادامه به بحث ساماندهی محافل خانگی قرآن اشاره کرد و گفت: برای این کار انتظار می‌رود که محافل مردمی عترتی هم شناسایی و ساماندهی شوند زیرا بسیاری از این محافل حتی به شکل هیئتی هم نیستند و عنوان این طرح هم انصارالمهدی می‌نامیم.

حدائق همچنین از برپایی دوره‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی در فضای مجازی ویژه آموزش معارف مهدوی خبر داد و گفت: این کار برکات زیادی دارد و هم از انحرافات جلوگیری می‌کند و هم افراد را به لحاظ علمی در مباحث مهدویت توانمند می‌کند.

مسئول بخش عترت شورای قرآن و عترت فارس به جشنواره ملی قرآن و عترت مصوب این شورا هم اشاره کرد و گفت: این جشنواره خوب است که به‌صورت خانوادگی برگزار کنیم اما آن را به‌عنوان شرط اصلی قرار ندهیم زیرا ممکن است خانواده فردی او را همراهی نکنند.

وی در این رابطه پیشنهاد داد مسابقات حفظ آیات ولایت و آیات مهدویت در قرآن کریم هم در این جشنواره مدنظر قرار گیرند تا هم بخش قرآن و هم بخش عترت بیشتر در کنار یکدیگر قرار گیرند.

پایان‌بخش سخنان حدائق پیرامون طرح سه‌شنبه‌های مهدوی بود که تأکید کرد: مهم‌ترین مسئله در این طرح بحث معرفت‌افزایی افراد نسبت به مباحث مهدویت است و بعد از آن برپایی مواکب قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha