تغذیه آموزشی محافل خانگی قرآن در فارس
کد خبر: 3957595
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱

تغذیه آموزشی محافل خانگی قرآن در فارس

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه در طرح «نورالثقلین» به دنبال شبکه‌سازی تمام محافل مردمی هستیم، گفت: بعد از شناسایی محافل مردمی ممکن است بتوان تعدادی از این محافل را زیرمجموعه سازمان دارالقرآن کریم کنیم تا تغذیه آموزشی شوند.

به گزارش ایکنا از فارس، سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، امروز، ۱۴ اسفندماه در نشست هم‌اندیشی شورای قرآن و عترت این استان به اجرای طرح ملی «نورالثقلین» در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح به‌منظور شبکه‌سازی محافل قرآنی مردمی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه به‌منظور تدوین بانک اطلاعاتی محافل مردمی یک نیرو را در سازمان تبلیغات اسلامی برای این کار مستقر کرده‌ایم تا اطلاعات جمع‌آوری شده از محافل را در سامانه ثبت کند، گفت: البته در این راستا یک گروه جلسات خانگی قرآن هم در نرم‌افزار واتس‌آپ راه‌اندازی کرده‌ایم و اطلاعات هر محفل هم در سامانه ثبت شده و تکراری‌ها حذف می‌شوند.

موسوی با ذکر این نکته که همه تشکل‌های قرآنی پروانه رسمی فعالیت ندارند، گفت: گروهی از مؤسسات قرآنی از سازمان تبلیغات اسلامی و گروهی دیگر از وزارت ارشاد مجوز فعالیت دارند و همچنین خانه‌های قرآن شهری و روستایی هم پروانه فعالیت دارند اما گروهی هم هستند که از هیچ سازمان و نهادهای دارای مجوز نیستند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه در طرح نورالثقلین به دنبال شبکه‌سازی تمام محافل مردمی هستیم، گفت: بعد از شناسایی محافل مردمی ممکن است بتوان تعدادی از این محافل را زیرمجموعه سازمان دارالقرآن کریم کنیم تا تغذیه آموزشی شوند ضمن اینکه راه‌اندازی جلسات خانگی قرآن جدید هم در همین راستا انجام می‌شود تا مردم تشویق شوند که جلسات خانگی قرآن را به‌صورت خانوادگی راه‌اندازی کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اجرای جشنواره قرآن و عترت به صورت مجازی و در ماه مبارک رمضان گفت: در بحث عترت باید همان‌طور که در حوزه قرآن تنوع داریم، در این حوزه هم تنوع داشته باشیم، البته به نظر می‌رسد افتتاح این جشنواره در روز مبعث زود است و پیشنهاد می‌شود تا افتتاح آن را ابتدای ماه مبارک رمضان قرار دهیم و اختتامیه آن نیز همزمان با عید فطر باشد.

موسوی همچنین پیشنهاد داد تا در این جشنواره رده‌بندی سنی مدنظر قرار نگیرد تا بتوان مسابقه را به‌صورت خانوادگی برگزار کرد مثلاً خانواده‌های دو نفره، سه نفره و چهار نفره و از مجموع رشته‌ها هم از هر خانواده می‌تواند دو تا چهار نفر ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
captcha