به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محمود امانی طهرانی، دبیر کمیته علمی همایش ملی آموزش در دوران همهگیری کرونا امروز، 13 اسفندماه ایده برگزاری همایش اموزش در دوران کرونا را متعلق به استان فارس دانست و گفت: میزبانی این همایش توسط ادارهکل آموزش و پرورش فارس به شایستگی صورت گرفت و تمرکز اصلی در این همایش بر آموزش و یادگیری بود که امروز فارس در زمینه کیفیت یادگیری تأکید دارد و بسیار موفق عمل کرده است.
وی با اشاره به استقبال بینظیر معلمان استان فارس در ارسال مقالات متعدد گفت: نیمی از آمار مقالات و تجربیات زیسته متعلق به معلمان، کنشگران آموزش، جامعه دانشگاهی، اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان است.
امانی طهرانی با اشاره به اینکه این همایش 15 محور داشت، افزود: هر چند در بعضی محورها مانند نقش خانوادهها در دوران کرونا یک مقاله بیشتر نداشتیم اما در بعضی زمینهها مانند موضوع یادگیری مقالات متعددی دریافت کردیم.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور، دستآورد این حرکت را تجمیع بخشی از تجربه زیسته عنوان کرد و گفت: در کل همایش به دو بخش اصلی مقالات و تجربیات زیسته معلمان تقسیم میشود که بخش تجربیات زیسته بسیار مهم و شیرین است و در واقع گزارش اقدامی تحقق یافته است و ما باید بیشتر به فرآیندهایی که وضع مطلوبی را رقم بزند فکر کنیم.
وی، نوع تجربیات زیسته معلمان را نشاندهنده حرکتهای خودجوش آنها دانست و گفت: معلمان در علم و هنر یاددهی و یادگیری و در زمینه فنآوری و تکنولوژی قابل مقایسه با سال گذشته نیستند و در این راستا با حرکتهای مستمر، دائمی و اشتراکگذاری تجربیات در فضاهای مرتبط با هم بسیار پیشرفت داشتهاند.
دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش کشور با اشاره به تلاش خودجوش معلمان در مواجه با شیوع کرونا ویروس گفت: حضور موثر معلمان از همان روزهای اول باعث شد که چرخه آموزش متوقف نشود و در واقع اتفاقی افتاد که بعدها در تاریخ ثبت خواهد شد.
امانی طهرانی افزود: همچنین خانوادهها و دانشآموزان نیز در این شرایط به میدان عمل آمدند و در این میان معلمی با تلفن دانشآموزان را راهبری می کرد، معلمی جزوه مینوشت و شبکه های اجتماعی نیز وارد شدند تا اینکه وزارت آموزش و پرورش شبکه آموزش دانشآموزی شاد را راهاندازی کرد.
وی با اشاره به همکاری خوب صدا و سیما در بحث آموزش دانشآموزان در شرایط کرونا ویروس گفت: صدا و سیما نیز بسیار خوب عمل کرد و به سرعت تدریس تلویزیونی در شبکههای متعدد دو، چهار، استانی و آموزش توسط معلمان توانمند و طرح درسهای خوب انجام شد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش کشور اتفاقات اخیر را مدیریت در شرایط بحران دانست و گفت: این اتفاقات در برگیرنده تجارب بسیاری است و برای کسانی که مطالعه نظامهای آموزشی را بر عهده دارند آزمایشگاه بزرگی است.
امانی طهرانی گفت: برگزاری این همایش در واقع نگاهی به تجربه یک ساله است و در تلاشیم که در آینده پساکرونا بازتاب آموزشی کشور ما و جهان با مستندسازی و ثبت و ضبط تجربیات ادامه یابد و قابل اشتراکگذاری شود.
وی افزود: نکته مثبت این همایش این است که 3 عبارت تکمیلی در دوره کرونا تحت عنوان چالشها، تجربیات و دستآوردها را در بر دارد و اینها در کنار هم عنوان سازندهای است.
دبیر کمیته علمی همایش ملی آموزش در دوران همهگیری کرونا با اشاره به برگزاری کارگاههای آموزشی در این همایش گفت: در بعضی از کارگاهها نزدیک به یک هزار شرکت کننده داشتیم و همچنین تعداد معلمان دنبالکننده همایش در شبکه شاد نشان از این است که این همایش مورد اقبال قرار گرفته است.
امانی طهرانی افزود: از دید کمیته علمی همایش بخش اول کار است و مرحله بعد گشایش است یعنی باید یافتهها در اختیار معلمان قرا بگیرد به گونهای که بتوانند بهصورت مستمر به آنها مراجعه کنند و بر اساس آنها قدمهای بعدی را بردارند.
امانی طهرانی افزود: در این راستا خوشبختانه مدیریت آموزش و پرورش امکانی را فراهم كرده که کل محتوا و ارائهها بر روی وبگاه همایش قابل دسترس است و در شبکه شاد نیز تمام فیلمها تا یک ماه قابل دریافت هستند.
انتهای پیام