اعلام آمار تجمعی جان‌باختگان كرونا تاكنون در فارس
کد خبر: 3957485
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱

اعلام آمار تجمعی جان‌باختگان كرونا تاكنون در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه از ابتدای شیوع كرونا تاكنون 3 هزار و 263 نفر در استان فارس بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند، آمار تجمعی جان‌باختگان این بیماری را در استان اعلام كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 13 اسفندماه در استودیو سلامت فارس با اعلام جان‌باختن ۶ هم‌استانی دیگر در اثر ابتلا به كووید 19 طی روز گذشته تاکنون، گفت: مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون سه هزار و ۲۶۳ نفر است. 

وی افزود: شیراز با بیشترین تعداد شامل ۱۵۳۶ مورد، مرودشت ۲۳۷ مورد، کازرون ۱۳۸ مورد، آباده ۷۶ مورد، داراب ۷۰ مورد، ممسنی ۵۸ مورد، کوار ۴۷ مورد، اقلید ۴۶ مورد، استهبان و نی ریز هر کدام ۴۴ مورد، لامرد ۴۱ مورد، سپیدان ۳۸ مورد، فیروزآباد ۳۴ مورد، زرقان ۳۳ مورد، خرامه ۳۲ مورد، قیروکارزین ۳۰ مورد، خرمبید ۲۹ مورد، ارسنجان ۲۲ مورد، پاسارگاد ۲۱ مورد، زرین دشت، رستم و سروستان هر کدام ۲۰ مورد، بوانات ۱۷ مورد، کوهچنار ۱۵ مورد، مهر و بیضا هر کدام ۱۳ مورد، فراشبند ۸ مورد، بختگان ۴ مورد و سرچهان یک مورد بوده است و بقیه مربوط به سایر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان است.

همتی همچنین گفت: از ابتدای شیوع این بیماری کووید۱۹ تاکنون، ۶۴۷ هزار و ۶۵۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۶ هزار و ۶۳۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۳۸ هزار و ۹۸۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۱۲۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۹ هزار و ۷۶۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

وی همچنین از بهبودی ۱۷۱ هزار و ۱۷۵ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند و گفت: تاكنون 533 نفر در بیمارستان‌های استان فارس بر اثر ابتلا به كرونا بستری هستند كه از این تعداد، ۹۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha