وجود 121 موقوفه سلامت در فارس
کد خبر: 3957481
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸

وجود 121 موقوفه سلامت در فارس

رئیس اداره سلامت موقوفات دانشگاه علوم پزشكی شیراز از وجود 121 موقوفه سلامت در سطح استان فارس خبر داد و گفت: 18 موقوفه نیز در اختیار دانشگاه علوم پزشكی شیراز هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، نشست شورای راهبردی اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 13 اسفندماه به‌منظور احیای موقوفه‌های سلامت این استان در شیراز برگزار شد كه در این نشست بر اهمیت بهره‌مندی از منابع موقوفات در پیشبرد اهداف سلامت استان به‌خصوص در ایام شیوع كرونا تأكید شد.

حسام مشتری رئیس اداره سلامت موقوفات دانشگاه علوم پزشکی شیراز  در این نشست با بیان اینکه ۱۲۱ موقوفه سلامت در استان فارس وجود دارد، گزارشی از آخرین وضعیت ۱۸ موقوفه مهم دانشگاه علوم پزشكی شیراز را ارائه داد.

این موقوفات شامل مجموعه نمازی شامل بیمارستان نمازی، درمانگاه شهید مطهری، بخشی از درمانگاه امام رضا(ع) و دانشکده پرستاری؛ بیمارستان خلیلی؛ بیمارستان مادر و کودک شوشتری؛ بخشی از بیمارستان شهید دکتر فقیهی؛ مجموعه دانش سلامت کوثر؛ بیمارستان بهبهانی در کازرون؛ درمانگاه محمدرضا نمازی؛ درمانگاه حضرت ولیعصر(عج) و دیگر موقوفه‌های سلامت استان هستند كه در این نشست پیرامون رفع چالش‌های این موقوفه‌ها، همفکری و تصمیم گیری شد.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این نشست با بیان اینكه مجموعه سلامت استان فارس از سرمایه‌های وقفی خوبی برخوردار است، گفت: بحمد الهی اهمیت وقف و مزایای آن در حوزه بهداشت و درمان به اثبات رسیده است و نگاه مثبتی در این زمینه وجود دارد.

وی برای هرگونه همكاری جهت احیای موقوفات سلامت در استان فارس اعلام آمادگی كرد و گفت:‌ در طی یک سال گذشته، بحران کرونا تمامی مجموعه سلامت را با چالشی جدی مواجه ساخته است، اما با تمام این موارد تلاش شده در این ایام نیز مسائلی مانند پیگیری موقوفه‌های سلامت دانشگاه تداوم یابد.

لطفی همچنین بر استمرار برگزاری این شورای راهبردی و تشکیل کارگروه‌های زیر مجموعه تاکید کرد و یادآور شد: در زمینه رفع چالش های موجود در برخی موقوفه های سلامت استان، مجموعه دانشگاه به قانون پایبند بوده و امیدواریم با رفع سریع تر این موانع، شاهد توسعه هرچه بیشتر خدمات سلامت در استان باشیم.

ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای رفع نیازهای موقوفه های سلامت استان از سوی محمدحسن شریف، رئیس اوقاف ناحیه پنج شیراز و داوود عسکرپور، معاون حقوقی، ثبتی و اوقافی اداره‌کل امور اوقاف و خیریه استان فارس از دیگر بخش‌های این نشست بود.

پیگیری امور حقوقی موقوفه‌های سلامت با همکاری واحد امور حقوقی دانشگاه و اداره‌کل امور اوقاف و خیریه، تداوم برگزاری نشست‌های این شورای راهبردی، ایجاد زمینه‌های اجرای مفاد تفاهم‌نامه مشترک وزارت بهداشت و سازمان اوقاف و امور خیریه و بومی‌سازی این تفاهم‌نامه بر اساس شرایط استان فارس، همچنین پیگیری چالش‌های مربوط به موقوفه‌های بزرگ سلامت استان از محورهای برگزاری این نشست بود.

انتهای پیام
captcha