خلأ عمل به قرآن در جامعه محسوس است / ضرورت حمایت از رسانه‌ها
کد خبر: 3957466
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸

خلأ عمل به قرآن در جامعه محسوس است / ضرورت حمایت از رسانه‌ها

رئیس جهاددانشگاهی فارس با بيان اينكه ایكنا تنها به پوشش اخبار قرآنی اكتفا نمی‌كند بلكه اقدامات جریان‌ساز و تحول آفرین در حوزه فعالیت‌های قرآنی در جامعه هم انجام می‌دهد، گفت: امروز خلأ عمل به قرآن در جامعه احساس می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، 13 اسفندماه در جریان بازدید هادی رضایی، رئیس بسیج رسانه این استان از دفتر خبرگزاری ایكنا گفت: بحمد الهی نگاه بسیج رسانه فراجناحی است و این یكی از مواردی است كه باید در حوزه رسانه رخ دهد.

وی یكی از وظایف جهاد دانشگاهی را توسعه فرهنگی جامعه توصیف كرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی در این زمینه در سطح كشور ایجاد شده است البته تا رسیدن به هدف نهایی فاصله داریم.

بابایی با بیان اینكه جهاد دانشگاهی در حوزه رسانه‌های تخصصی بسیار خوب كار می‌كند زیرا جناحی و گروهی نیست، گفت: ایكنا یك رسانه تخصصی برای ترویج فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه است كه بحمد الهی اثرگذاری بسیار خوبی هم در این زمینه داشته است.

بابایی با تصریح اینكه امروز خلأ عمل به قرآن در جامعه احساس می‌شود، ابراز امیدواری كرد كه با انجام فعالیت‌های فاخر در رسانه قرآنی بتوانیم مروج این امر در جامعه باشیم.

رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس گفت: ایكنا تنها به پوشش اخبار قرآنی اكتفا نمی‌كند بلكه اقدامات جریان‌ساز و تحول آفرین در حوزه فعالیت‌های قرآنی در جامعه هم انجام می‌دهد كه در این زمینه می‌‌توان به تلاش برای اصلاح بودجه‌های قرآنی كشور، معرفی نخبگان، همیاری با شورای قرآن و عترت و غیره اشاره كرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی پاك صنایع نرم در جهاددانشگاهی فارس اشاره كرد و گفت: این پارك بستر بسیار خوبی برای فعالیت رسانه‌هاست. كه البته ذیل آن هم خبرگزاری سیناپرس را اخیراً راه‌اندازی كردیم كه خبرگزاری تخصصی علمی و برای معرفی فعالیت‌های دانش‌بنیان و علمی استفاده می‌شود.

بابایی با بیان اینكه امروز در آغاز دهه پنجم انقلاب ظرفیت‌های جهاددانشگاهی حرفی برای گفتن دارند، گفت: در بحث هم‌افزایی با بسیج رسانه هم می‌توانیم اقدامات و همكاری‌های خوبی انجام دهیم و در این زمینه آمادگی همكاری داریم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس در ادامه به در پیش‌رو بودن انتخابات اشاره كرد و گفت: یكی از وظایف رسانه‌ها اطلاع‌رسانی درست و صحیح درباره انتخابات و همچنین معرفی معیارهای انتخاب خوب است كه در این زمینه در رسانه‌های خود تلاش می‌كنیم تا هم اطلاع‌رسانی مناسبی داشته و هم ویژگی‌های انتخاب اصلح را به عموم مردم معرفی كنیم.

وی با بیان اینكه دنیای امروز دنیای رسانه‌هاست و تنها سلاحی كه می‌تواند در مقابل هجمه‌های امروز دشمنان قرار گیرد، همین رسانه‌ها هستند، گفت: امروز جنگ واقعی در عرصه‌ها رسانه‌هاست و دشمن بر سر كوچكترین مسئله یورش رسانه‌ای ایجاد می‌كند تا بتواند به اهداف خود دست یابد.

بابایی با تأكید بر اینكه باید از تمام رسانه‌ها حمایت شود زیرا همگی تحت لوای پرچم جمهوری اسلامی فعالیت می‌كنند، گفت: هدف تمام رسانه‌ها اعتلای اهداف جمهوری اسلامی است البته ممكن است نوعی تفاوت دیدگاه بین آن‌ها وجود داشته باشد اما وقتی همه رسانه‌ها در كنار یكدیگر قرار می‌گیرد یك قدرت رسانه‌ای بسیار خوب در كشور ایجاد می‌شود كه می‌تواند قاطعانه مقابل هجمه‌های رسانه‌ای دشمن ایستادگی كند.

انتهای پیام
captcha