فارس در قله افتخار کتابخوانی كشور
کد خبر: 3957322
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

فارس در قله افتخار کتابخوانی كشور

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از راهیابی ۱۱ روستای استان به مرحله نهایی جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب خبر داد و گفت: فارس بیشترین تعداد روستاهای راه‌یافته به مرحله نهایی را از آن خود کرده است.

به گزارش ایكنا از فارس، روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس امروز، 13 اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: پس از بررسی آثار ارسالی به هفتمین جشنواره عشایر و روستاهای دوستدار کتاب، ۵۵ روستا به‌عنوان نامزدهای کسب عنوان برتر به مرحله نهایی رسیدند که از این میان ۱۱ روستا متعلق به استان فارس است.

وی با بیان اینکه استان فارس بیشترین تعداد روستا در مرحله نهایی را دارد، اضافه کرد: روستاهای اکبرآباد از شهرستان پاسارگاد، موسویه و طاحونه از شهرستان جهرم، بریز از شهرستان لارستان، اکبرآباد از شهرستان کوار، مهارلو از شهرستان سروستان، شهرک غدیر شهرستان داراب، شیخ عامر از شهرستان لامرد، محمدآباد، ولیعصر و دشتک ابرج از شهرستان مرودشت روستاهای راه‌یافته به مرحله نهایی هستند.

منوچهری با اشاره به تلاش کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: بیشتر روستاهای راه‌یافته به مرحله نهایی استان دارای کتابخانه عمومی هستند و عمده طرح‌ها و برنامه‌های ترویجی در روستاها به‌همت کتابخانه‌های عمومی و کتابداران روستایی رقم خورده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس یادآور شد: در هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب  2050 روستا و آبادی عشایری از ۳۰ استان کشور در جشنواره شرکت کردند و پس از داوری آثار رسیده در نهایت 55 نامزد این رقابت معرفی شد. داوری جشنواره بر اساس شاخص‌های متعددی انجام پذیرفت.

وی ارزیابی فعالیت هر روستا بر اساس نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی  و همچنین جلب مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری را از مؤلفه‌های مهم داوری جشنواره برشمرد و گفت: همچنین طراحی یا اجرای برنامه برای زنان، کودکان و نوجوانان نیز از دیگر شاخص‌های تأثیرگذار جشنواره است.

یادآور می‌شود، فراخوان هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب اول پاییز ۱۳۹۹ منتشر شده و فرصت ارسال آثار تا پایان دی‌ماه بود. در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ۱۰ روستا برگزیده و ۱۵  روستا نیز مورد تقدیر قرار می‌گیرند و به هر یک از روستاها و آبادی‌های عشایری دوستدار کتاب جوایزی تا سقف پانصد میلیون ریال اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha