اعلام زمان آزمون طرح ارزیابی داوران مسابقات قرآن در فارس
کد خبر: 3957269
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶

اعلام زمان آزمون طرح ارزیابی داوران مسابقات قرآن در فارس

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ كل اوقاف و امور خیریه فارس زمان برگزاری آزمون طرح ارزیابی و ارتقای داوران مسابقات قرآن را در این استان اعلام كرد.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینکه مرحله اول طرح ساماندهی و ارتقای داوران مسابقات قرآن کریم در این استان اجرا می‌شود، گفت: ثبت‌نام در این طرح از 5 بهمن‌ماه سال جاری آغاز و تا ۲۴ بهمن‌ ادامه داشت.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این طرح باید در آزمون شرکت کنند، افزود: پیش از این بود زمان آزمون این دوره در 14 اسفندماه به‌صورت حضوری برگزار شود اما به دلیل خیز دوباره كرونا و محدودیت ترددها آزمون آن به 24 اسفندماه انتقال یافت كه به‌صورت مجازی هم برگزار خواهد شد.

جلالی اظهار كرد:‌ در كل كشور یك هزار و 626 نفر در این طرح ثبت‌نام كردند كه از این تعداد یك هزار و 24 نفر بانو و 602 نفر آقا بودند كه این افراد در رشته‌های حسن حفظ، تجوید، وقف و ابتدا، صوت، لحن، هماهنگی و حسن اجرا ثبت‌نام كرده بودند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس ادامه داد: از این تعداد 110 نفر از استان فارس بوده‌اند كه 80 نفر بانو و 30 نفر آقا هستند و به یاری خدا باید در آزمون كتبی این دوره شركت كنند.

وی اضافه كرد: از استان فارس در بخش بانوان 28 نفر در تجوید، 29 نفر در حسن حفظ، 7 نفر در صوت، 3 نفر در لحن 12 نفر در وقف و ابتدا و در بخش آقایان تجوید 11 نفر، حسن حفظ 4 نفر، 6 نفر صوت، 6 نفر لحن، 3 نفر وقف و ابتدا ثبت‌نام كرده‌اند.

جلالی بیان كرد: در این آزمون هر كسی با توجه به آمادگی كه دارد می‌تواند داوری در سطح شهرستان،‌استان یا كشور را انتخاب كند كه مسلماً منابع آزمون بنا به سطحی كه انتخاب شده است متفاوت خواهد بود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس یادآور شد: این طرح به‌منظور ایجاد شرایط یکسان برای بهره‌مندی تمامی علاقه‌مندان به داوری مسابقات قرآن، ارتقای کیفیت علمی و فنی داوران فعلی کشور و شناسایی، آموزش و تربیت داوران جوان و هدایت استعدادهای جدید به سمت داوری مسابقات اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha