تجلیل از خیران حامی زندانیان نیازمند شیراز / زمینه اشتغالزایی را فراهم كنیم
کد خبر: 3957260
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳

تجلیل از خیران حامی زندانیان نیازمند شیراز / زمینه اشتغالزایی را فراهم كنیم

طی مراسمی با حضور مسئولان اداره‌كل زندان‌های فارس از تعدادی از خیران نیك‌اندیش انجمن حمایت از زندانیان شیراز تجلیل به‌عمل آمد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم تجلیل از خیران نیك‌اندیش انجمن حمایت از زندانیان شیراز امشب، 12 اسفندماه در اداره‌كل زندان‌های فارس برگزار شد.

سیدمصطفی بحری، دادستان عمومی و انقلاب فارس در این مراسم با تأكید بر اجرای اقداماتی برای پیشگیری از وقوع جرم و كاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: برای مرتفع کردن معضلات اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، انتظار می‌رود خیران نیک‌اندیش استان که در کشور نیز زبانزد هستند با راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی و اشتغال، زمینه اشتغال‌زایی افراد در معرض آسیب و خانواده‌های زندانیان را فراهم کنند و انجمن حمایت هم باید به دنبال ایجاد منابع اشتغال پایدار برای زندانی و خانواده آنان باشد و برای تحقق این مهم به کمک خیران نیاز است.

وی افزود: ایجاد اشتغال پایدار و مولد برای خانواده‌های زندانیان زیرپوشش انجمن حمایت باید مورد توجه و در رأس برنامه‌های انجمن حمایت باشد تا با استفاده از نیروی کار زندان و به‌کارگیری زندانیان پس از آزادی در کارگاه‌های اشتغال مولد، نرخ بازگشت مجدد به زندان نیز کاهش یابد.

بحری ادامه داد: علاوه بر اشتغال‌زایی برای افراد آسیب‌دیده و خانواده‌های زندانیان، مشارکت جمعی و مردمی در ارتباط با مقوله فرهنگی درخصوص زندانیان و خانواده آنان، حمایت‌های معیشتی و افزایش بهبود روابط اجتماعی از دیگر مواردی است که انجمن حمایت زندانیان باید مورد توجه قرار دهد.

دادستان عمومی فارس تأكید كرد: برای اینکه بتوانیم در اصلاح و تربیت زندانیان و بازگشت مفید آنان به جامعه اثرگذار باشیم باید با ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای مجرم و حتی خانواده‌های آنان از آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌ها بکاهیم تا فرایند اصلاح و تربیت در زندان به نحو مطلوب‌تری انجام گیرد.

رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز با بیان اینكه زندانیان افراد تحت تکفل ما هستند و اگر دغدغه زندانی وضعیت خانواده‌اش در بیرون زندان باشد برنامه‌های اصلاحی و تربیتی برای وی کارساز نیست، گفت: در این زمینه، انجمن حمایت زندانیان و سایر نهادهای حمایتی در فرایند اصلاح و تربیت صحیح مجرمین اثرگذار خواهند بود و لازم است که خانواده‌ها را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهند.

مرتضی نظری،  معاون اداری و مالی زندان‌های فارس هم در این مراسم گفت: رسالت انجمن حمایت، کمک به خانواده‌های نیازمند، بازسازی شخصیت زندانیان پس از آزادی و کمک به آموزش حرفه و اشتغال زندانیان است و می‌طلبد که با همت مردم خیرخواه در این امر خداپسندانه مشارکت نماید.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست با اهدا لوح سپاس از خیران، رؤسای زندان‌های شیراز و مددکاران قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha