برگزاری اولین دوره مجازی طرح ولایت در فارس
کد خبر: 3957221
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱

برگزاری اولین دوره مجازی طرح ولایت در فارس

مسئول طرح ولایت استان فارس از اجرای اولین دوره این طرح به‌صورت مجازی در استان خبر داد و گفت: امسال به دلیل شیوع كرونا دوره مبانی اندیشه‌های اسلامی به‌صورت مجازی ارائه می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشكی شیراز، روح‌الله حسنی، مسئول طرح ولایت استان فارس امروز، 12 اسفندماه با تشریح اجرای بیست و چهارمین دوره طرح ولایت کشوری که امسال به‌صورت مجازی از دوم اسفندماه در استان آغازشده است، گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، دوره مبانی اندیشه‌های اسلامی به صورت مجازی در حال برگزاری است.

وی افزود: در این دوره از بین ۶۵۰ نفر متقاضی آقا و خانم در بخش دانشجویی، با انجام مصاحبه و گزینش در بازه اول ۲۲۰ نفر پذیرفته شدند که 160 نفر آن‌ را بانوان  و 60 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

حسنی با بیان اینكه این دوره به مدت 6 ماه و با همکاری 10 نفر از دانش‌آموختگان با سابقه طرح ولایت به‌عنوان خادم پشتیبان به ‌منظور راهنمای متقاضیان در استان اجرا می‌شود، گفت: همچنین پیش‌بینی می‌شود در بازه دوم که از ۲۳ اسفند شروع می‌شود حداقل تعداد ۱۶۰ نفر دیگر به آمار مذکور افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه شروع این طرح از سال 95 به‌صورت مردمی در استان فارس آغاز شده است، افزود: امسال نیز به‌صورت هماهنگ با دوره کشوری با حضور آیت‌الله رجبی، مسئول مؤسسه امام خمینی(ره) و حجت‌الاسلام مهدی ابوطالبی مسئول طرح ولایت کشور به عنوان سخنران مراسم افتتاحیه این دوره آغاز شد.

حسنی با بیان اینکه در برگزاری دوره‌ها سعی داریم از اساتید رده اول حوزوی در آموزش‌های دوره طرح ولایت استفاده کنیم، گفت: برنامه‌های ما در این دوره از طرح ولایت به‌صورت آموزش‌های آنلاین و آفلاین بوده و در ادامه و پس از پایان دوره  نیز آموزش ادامه یافته و از ظرفیت دانش آموختگان در راستای فراگیر شدن دوره ها بهره خواهیم برد.

مسئول طرح ولایت استان فارس در پایان اظهار كرد: همچنین پس از پایان دوره امتحان برگزار می‌شود و بازخورد‌های لازم انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام مصطفی میان‌دور، مسئول طرح ولایت طلاب در استان فارس نیز با بیان اینكه برای تعداد ۱۴۰ نفر از حوزویان و طلاب این دوره از سوم اسفند آغاز شده است، گفت: تعداد ۹۰ نفر از آمار مذکور را آقایان و ۵۰ نفر را بانوان طلبه تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha