برگزاری جایزه ادبی «سفیر عشق» با محوریت شهید ابوالقاسمی
کد خبر: 3957091
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

برگزاری جایزه ادبی «سفیر عشق» با محوریت شهید ابوالقاسمی

نخستین دوره جایزه ادبی «سفیر عشق» با محوریت شهید سیدمجتبی ابوالقاسمی، نخستین شهید مدافع حرم دزفول برگزار می‌شود.

نخستین دوره جایزه ادبی «سفیر عشق» با محوریت شهید مدافع حرم برگزار می‌شودمحمد یاقدوس، دبیر نخستین دوره جایزه ادبی «سفیر عشق» در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان گفت: شهید سیدمجتبی ابوالقاسمی یکی از شهیدان هنرمند دزفول و اولین شهید مدافع حرم شهرستان است و یک کتاب شعر به نام «سفیر عشق» از ایشان به چاپ رسیده که موضوع آن امام زمان(ع) است. از همین رو، این جایزه ادبی به نام کتاب شهید ابوالقاسمی نامگذاری شد.

وی با یبان اینکه 22 اسفند، فراخوان این جایزه ادبی رونمایی می‌شود و فروردین ۱۴۰۰ این فراخوان به انتشار خواهد رسید، گفت: نام این جایزه ادبی به نام اثر شهید ابوالقاسمی نامگذاری شد. این رویداد، اولین جایزه ملی با محوریت شهید مدافع حرم است. موضوعات این جشنواره در بخش ویژه شامل زندگی‌نامه و سیره شهید ابوالقاسمی و بخش‌های دیگر آن؛ مکتب سردار سلیمانی، مبارزه با استکبار جهانی، مدافعان حرم، محور مقاومت و شهدای مدافع سلامت است.

یاقدوس افزود: این جایزه ادبی در دو بخش ادبی(شامل متون ادبی، خاطره، دل‌نوشته، داستان و داستانک) و شعر(شامل شعر کلاسیک و نو) طراحی شده است.

دبیر نخستین دوره جایزه ادبی «سفیر عشق» با بیان اینکه اعضای ستاد اجرایی این جشنواره منصوب و معرفی شده‌اند، گفت: این رویداد ادبی با حمایت و همکاری ادارات مختلف شهرستان دزفول از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون بسیج هنرمندان، شهرداری، دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول، حوزه هنری انقلاب اسلامی دفتر دزفول و هنرمندان شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha