تکریم سربازان گمنام امام زمان(عج) در کنگره ملی شعر «مکتب گمنامی» شیراز
کد خبر: 3956988
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
در سال 1400 صورت می‌گیرد؛

تکریم سربازان گمنام امام زمان(عج) در کنگره ملی شعر «مکتب گمنامی» شیراز

نخستین كنگره ملی شعر «مكتب گمنامی» با هدف تكریم سربازان گمنام امام زمان(عج) در فروردین سال 1400 و همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ و همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، شیراز سومین حرم حضرات اهل بیت(ع)، میزبان نخستین کنگره ملی شعر «مکتب گمنامی» خواهد بود که  با هدف تکریم سربازان گمنام امام زمان(عج) و جان برکفانی که همه وجود خویش را فدای ساختن ایران امن کرده‌اند، برگزار خواهد شد.

احد ده‌بزرگی، دبیر علمی نخستین کنگره ملی شعر «مکتب گمنامی» امروز، 11 اسفندماه در جمع خبرنگاران ضمن اعلام فراخوان این رویداد ادبی گفت: تا ۲۸ اسفندماه و پایان سال جاری پست الکترونیکی maktabe1400@gmail.com آماده دریافت آثار شاعران سراسر کشور خواهد بود.

وی افزود: این کنگره در ۴ بخش شعر کلاسیک، شعر نو، ترانه و سرود و تصنیف و شعر کودک و نوجوان پذیرای آثار است و علاوه بر تندیس و لوح افتخار کنگره جوایز نقدی در هرکدام از بخش‌های ۴ گانه به تفکیک شامل ۴۰ میلیون ریال به نفرات اول، ۳۰ میلیون ریال به نفرات دوم و ۲۰ میلیون ریال به نفرات سوم اهدا خواهد شد.

دبیر علمی نخستین کنگره ملی شعر «مکتب گمنامی» ادامه داد: اشعار بر محور کلی عنوان کنگره پذیرش می‌شوند و باید حاوی مفاهیمی مرتبط با موضوعات اصلی شامل مکتب گمنامی، پایگاه عظیم مبارزه و جهاد؛ مکتب گمنامی، آرامش و امنیت مردم و مکتب گمنامی، سرباز گمنام شهید باشد.

وی با تشریح سایر موضوعات اصلی کنگره بیان كرد: سرباز گمنام، مجاهدت‌های خاموش؛ سرباز گمنام،  دفاع از ولایت و رهبری؛ سرباز گمنام، صیانت از امنیت کشور و مردم؛ سرباز گمنام، سالک کوی توکل و طریق توسل؛ سرباز گمنام،  پرورش یافته قرآن و نگاه نافذ امام نیز دیگر موضوعات این رویداد هستند.

ده بزرگی با بیان اینکه شرکت در کنگره محدودیت سنی ندارد، تصریح کرد: هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر 2 اثر در هر بخش ارسال کند و شرکت همزمان یک شاعر در بخش‌های مختلف رویداد نیز بلامانع است اما ضروری است آثار حتماً مرتبط با مضمون اصلی و موضوعات قید شده در فراخوان باشد.

وی با بیان اینكه کلیه آثار باید در صفحه اصلی ایمیل تایپ و ارسال شود،‌گفت: آثاری که به پیوست (Attachment)  در قالب‌های pdf یا عکس و ... ارسال شود، در جشنواره پذیرفته نخواهد شد، لذا ضروری است که شاعران این مسایل را رعایت کنند تا شرمنده آنان نشویم.

پدر شعر آیینی امروز فارس افزود: ارسال نشانی، تلفن تماس، کد ملی و تاریخ تولد به همراه اثر الزامی است. ضمن آنکه بنا بر فراخوان اعلامی، استفاده هنری از آثار در هر قالبی برای دبیرخانه مجاز خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به راه‌های ارتباط با دبیرخانه گفت: علاوه بر سایت حوزه هنری فارس به نشانی www.artfars.ir و صفحه اینستاگرام به نشانی @maktabe1400  ، شماره واتساپ 09055383385 صرفاً جهت ارسال پیام در دسترس شاعران و علاقه‌مندان خواهد بود. 

انتهای پیام
captcha