نقش زنان در كنار مردان را از حماسه عاشورا الگو بگیریم
کد خبر: 3956800
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷

نقش زنان در كنار مردان را از حماسه عاشورا الگو بگیریم

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینكه یکی از درس‌های مهمی که می‌توانیم ازعاشورا بگیریم، نقش یک مرد و یک زن الگو در حادثه و حماسه‌ای به نام عاشورا و کربلاست، گفت: هر دو به مردان و زنان ما چگونه زندگی کردن را می‌آموزند و این می‌تواند برای مردان و زنان و جامعه ما در عصر حاضر و به روشنی نقش و جایگاه زنان را در کنار و هم‌دوش با مردان روشن کند.

به گزارش ایكنا از فارس، سیدعبدالرزاق موسوی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز، 10 اسفندماه در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی این شورا ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت شاهچراغ(ع) وجود مبارك این امامزاده واجب‌التعظیم را مایه خیر و بركت برای شیراز و استان فارس دانست.

وی همچنین به فرا رسیدن سالروز وفات حضرت زینب(س) اشاره كرد و افزود: استاد شهیدمرتضی مطهری در موضوع خطابه حضرت زینب(س) در دربار یزید این‌گونه نقل می‌کنند که حضرت در بخشی از خطابه خود خطاب به یزید فرمودند: «تو گمان می‌کنی اینکه امروز ما را اسیر کرده‌ای و تمام اقطار زمین را بر ما گرفته‌ای و ما در مشت نوکرهای تو هستیم، یک نعمت و موهبتی از طرف خداوند بر توست؟! به خدا قسم تو اكنون در نظر من بسیار کوچک، حقیر و بسیار پست هستی و من برای تو یک ذره شخصیت قائل نیستم».

موسوی ادامه داد: واقعاً باید به این نكته توجه کرد، اوج بزرگی و عظمت این بانو که این همه مصیبت دیده است، شهادت همه نزدیکان را آن هم با چنین شرایطی با چشم خود دیده است و مسئولیت سرپرستی آن کاروان با آن شرایط را برعهده دارد، این‌گونه به یزید می‌شورد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینكه عاشورا و کربلا درس‌های زیادی دارد، گفت: یکی از درس‌های مهمی که می‌توانیم ازعاشورا بگیریم، نقش یک مرد و یک زن الگو در حادثه و حماسه‌ای به نام عاشورا و کربلاست. یکی در میدان جهاد با شهادت خود و یاورانش این حماسه را خلق می‌کند و به انسان‌ها درس زندگی کردن می‌آموزد و دیگری دوشادوش برادر و امامش پیام این حماسه را برای همیشه زنده نگه می‌دارد.

وی تأكید كرد: هر دو به مردان و زنان ما چگونه زندگی کردن را می‌آموزند و این می‌تواند برای مردان و زنان و جامعه ما در عصر حاضر و به روشنی نقش و جایگاه زنان را در کنار و هم‌دوش با مردان روشن کند.

موسوی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینكه روز نهم اسفند به نام روز حمایت ملی از حقوق مصرف‌کنندگان نامگذاری شده است، گفت: جمله‌ای از امام جمعه شیراز در خطبه نماز جمعه شنیدم که قابل تأمل است و آن اینكه «امروز به مصرف‌کنندگان ظلم می‌شود». گمان می‌كنم استفاده از واژه ظلم می‌تواند برای تمامی مدیران و مسئولان و آنان که دست‌اندرکار و متولی مسائل اقتصادی و به ویژه اقتصاد شهری و معیشتی مردم هشداری جدی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز یادآور شد: در شرح وظایف شورای اسلامی شهر و در بند 2 ماده ۸۰ قانون شوراها بررسی مسایل مشکلات کمبودها و نیازهای مختلف شهری ارائه راه حل به مدیران و مسئولان پیش‌بینی شده است. همچنین در مصوبه مورخ 5/10/1358 شورای انقلاب اسلامی و در همان روزهای آغازین انقلاب هم به دلیل اهمیت موضوع بحث تسهیل در تهیه و توزیع، میوه و تره بار و فرآورده‌های مورد مصرف مردم و کوتاه کردن دست واسطه‌ها از طریق ایجاد ارتباط مستقیم بین تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان، به‌عنوان یک موضوع مهم و استراتژیک مصوبه‌ای را به تصویب می‌رساند و مسئولیت‌هایی را بر عهده شهرداری‌ها می‌گذارد. به همین دلیل هم به شهرداری اجازه داده می‌شود، نسبت به ایجاد میادین عرضه مستقیم میوه و تره بار و مواد مصرفی مردم اقدام كند.

وی ادامه داد: در همین جهت و به دلیل اهمیت موضوع و شرایطی که در آن به سر می‌بریم، جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، طرحی را به شورا ارائه و به موجب آن شهرداری مکلف شد که به ازای هر منطقه شهرداری دو بازارچه عرضه مستقیم میوه و تره بار برای تنظیم بازار و همچنین کمک به مردم در این شرایط سخت ایجاد كنند و همكاران شهرداری هم در این زمینه تلاش‌های جدی را انجام دادند که جای تشکر و تقدیر دارد. در روز گذشته و در کمیسیون تلفیق آیین‌نامه نحوه اداره این بازارچه‌ها و راه‌اندازی آن تصویب و جهت بررسی و تصویب به جلسه امروز صحن ارائه شد.

موسوی با بیان اینكه موضوع گرانی میوه و تره بار و مواد مصرفی مردم به ویژه برای کسانی که با حقوق کارمندی و یا درآمدهای پایین زندگی می‌کنند، بسیار مهم و حیاتی است، گفت: شهرداری شیراز در جهت اجرای این مصوبه و با توجه به کمبود زمان با همکاری سازمان های ذی‌ربط اقدامات فوری را باید انجام دهد. البته مشکلات گران‌فروشی و کم‌فروشی با این قبیل اقدامات حل نخواهد شد و باید دولت و مسئولین کشور و استان فکری بکنند، لیکن ما به عنوان شورای اسلامی شهر باید این موضوع مهم را منعکس و پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha