اعلام برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) در سالروز شهادت
کد خبر: 3956663
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

اعلام برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) در سالروز شهادت

به‌مناسبت فرا رسیدن 17 رجب، سالروز شهادت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در این حرم مطهر تدارك دیده شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) امروز، 10 اسفندماه در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) گفت: در روایت‌های اسلامی 17 رجب به‌عنوان سالروز شهادت حضرت احمدبن موسی‌بن‌الكاظم شاهچراغ(ع) نام‌گذاری شده است.

وی افزود: بدین مناسبت برنامه‌ریزی‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در این حرم مطهر انجام شده است كه این برنامه‌ها با رعایت پروتكل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اجرا می‌شوند.

سلامی به تشریح این برنامه‌ها پرداخت و گفت: امشب، 10 اسفندماه مراسم سوگواری و مرثیه‌سرایی با نوای محمد شریف‌زاده بعد از نماز مغرب و عشاء در این حرم مطهر برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) ادامه داد: در روز دوشنبه، 11 اسفندماه كه مصادف با سالروز شهادت حضرت احمدبن موسی(ع) است مراسم سوگواری هم بعد از نماز ظهر و عصر و هم نماز مغرب و عشاء در این حرم مطهر برگزار می‌شود.

وی اضافه كرد: بعد از نماز ظهر و عصر مرثیه‌سرایی با نوای مهدی كریم‌پور و بعد از نماز مغرب و عشاء هم سخنرانی مذهبی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مؤمنی پیرامون مناقب حضرت شاهچراغ(ع) و مرثیه‌سرایی با نوای سیدمهدی میرداماد در این حرم مطهر برگزار خواهد شد.

به گفته سلامی، پخش ویژه برنامه رادیو حرم در صبح و بعدازظهر، حزب‌خوانی کلام‌الله مجید در مرکز دارالقرآن از ساعت ۹ تا ۱۷ و برگزاری نشست تخصصی مداحان برجسته استان فارس با همکاری کانون مداحان و بسیج مداحان استان فارس و با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مؤمنی از دیگر برنامه‌های سالروز شهادت حضرت شاهچراغ(ع) است.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع) بیان كرد: همچنین در این روز از ساعت 16:30 لاله‌گردانی خادمان مطهر با مرثیه‌سرایی سعید خائف‌پناه در این حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینكه یكسری برنامه‌ریزی‌ها هم برای كودكان در این حرم مطهر شده است، گفت: در ساعت 9 صبح فردا ویژه برنامه سخنرانی و مداحی ویژه كودكان در رواق دارالذكر این حرم مطهر برنامه‌ریزی شده است و همچنین از ساعت 16 این روز هم برنامه نقاشی با موضوع حضرت شاهچراغ(ع) در صحن مطهر اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha