تربیت ۱۰۰۰ حافظ قرآن در کمیته امداد فارس
کد خبر: 3956358
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴

تربیت ۱۰۰۰ حافظ قرآن در کمیته امداد فارس

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با اشاره به فعالیت‌های این نهاد در حوزه توانمندسازی فرهنگی، از تربیت یک هزار حافظ بیش از یک جزء قرآن کریم در استان فارس خبر داد.

به گزارش ایکنا از فارس، محمد بذرافشان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس، امروز، 8 اسفندماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به فرا رسیدن سالروز تأسیس این نهاد، گفت: مکتب امام(ره)، مکتب رهایی‌بخش، عدالت، انسان‌سازی و پرورش ستاره‌های پرتلألو بود که امروز در عالم گیتی می‌درخشند.

وی پرورش امثال شهید سلیمانی را هنر امام و انقلاب برشمرد و گفت: یکی از هنرمندی‌های امام(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تأسیس کمیته امداد بود و این هم نشئت گرفته از راه و سلوکی بود که امام از اقیانوس بیکران قرآن کریم و اهل بیت پیامبر (ع) برگرفته بود.

بذرافشان با بیان اینکه در جای جای قرآن کریم و روایات اسلامی سفارش‌های فراوانی درباره رسیدگی به فقرا و ایتام وجود دارد، گفت: امام هم با تأسی از قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) این شجره طیبه را ایجاد کرد. در ۱۴ اسفند یعنی ۲۲ روز بعد از ۲۲ بهمن لذا در چهل دو سه سالی که از عمر با برکت این انقلاب مقدس می‌گذرد در عرصه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی اقتصادی ما شاهد اتفاقات ارزشمندی هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با تصریح اینکه بر اساس منشوری که حضرت امام (ره) ترسیم کردند که کار امداد مدد به حیات است مدد به زندگی شرافتمندانه است، گفت: اگر بخواهیم عزت و کرامت خانواده‌ها را ببینیم و بیشتر ببینیم باید به سمت توانمندسازی خانواده‌ها برویم.  

وی با یادآوری اینکه توانمندسازی خانواده‌ها در امداد در سه ضلع توانمندسازی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انجام می‌شود، گفت: در حوزه توانمندسازی فرهنگی به‌عنوان یکی از مهمترین مباحثی است که امروز در کمیته امداد به آن اشاره می‌شود این است که تنها صرفاً به معیشت خانواده‌ها توجه نمی‌کنیم بلکه تعالی روح و جان آنان را هم مدنظر داریم به خصوص در حوزه بصیرت‌افزایی و ارتقای سطح بینش اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی خانواده‌ها.

بذرافشان از تربیت یک هزار حافظ بیش از یک جزء قرآن کریم در استان فارس توسط این نهاد خبر داد و گفت: همچنین در میان مددجویان  تحت پوشش خود نخبگان قرآنی، علمی، ورزشی، هنری و غیرهداریم.

مدیرکل کمیته امداد فارس از توزیع بیش از 5 هزار تبلت میان دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد به‌همت خیران در استان خبر داد و گفت: اگر بخواهیم دغدغه خانواده‌ها را بشناسیم و رفع کنیم یکی از دغدغه‌ها بحث مسکن است. مسکن در امداد یکی از اولویت‌های اساسی است نه تنها به‌عنوان سرپناه بلکه می‌تواند در عزت نفس خانواده‌ها و اعتماد به نفس خانواده‌ها مؤثر باشد.

وی اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۱۱ هزار فعالیت عمرانی و مسکن با همکاری خیرین انجام شده بیش از ۶۰ درصد این خدمات توسط خیرین عزیز انجام گرفته اعم از احداث، خرید، تکمیل، تعمیر و احداث سرویس‌های بهداشتی و حمام و گازرسانی است.

بذرافشان بیان کرد:  بیش از ۵ هزار سرویس بهداشتی و حمام از دی‌ماه امسال تا امروز احداث یا استانداردسازی شده است و بنا داریم تا پایان سال به بیش از ۷۰۰۰ سرویس بهداشتی و حمام برسانیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با استاندار و فرمانده سپاه فجر استان برای احداث ۵ هزار واحد مسکونی در سال ۱۴۰۰ و همچنین سه هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی برای سال ۱۴۰۰ با راهبری فرماندهی سپاه فجر فارس بنیاد مستضعفان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بنیاد مسکن و کمیته امداد در دستور کار است.

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر امسال در نیمه دوم سال کلید خورد و به فضل الهی در بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: در حوزه اشتغال که رکن اصلی ما در حوزه توانمند‌سازی است امروز افتخار می‌کنیم مددجوهای کمیته امداد در صادرات محصولاتشان به کشورهای اروپایی و به کشور روسیه واقعاً پیشرو هستند.

بذرافشان، بهره‌گیری از نگاه‌های دانش بنیان در حوزه اشتغال مددجویان را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد و گفت: در حوزه اشتغال با نگاه دانش‌بنیان و با بهره‌گیری از توسعه فناورانه و راهبران شغلی و با بهره‌گیری از ظرفیت پارک علم و فناوری، جهاددانشگاهی و سازمان فنی حرفه‌ای بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ویژه مددجویان کمیته امداد در استان فارس شکل گرفت و استان فارس در ۹ ماهه امسال رتبه اول را از آن خود کرده است.

مدیرکل کمیته امداد فارس همچنین با بیان اینکه در پایان اسفند جاری تمام مزدوجین تحت پوشش از کالاهای جهیزیه درجه یک ساخت ایران بهره‌مند خواهند شد، گفت: در طرح 1465 بیش از یک هزار و 500 جهیزیه را تقدیم زوج‌های تحت پوشش خواهیم کرد.

وی گفت: در حوزه مشارکت‌های اجتماعی امروز افتخار می‌کنیم استان فارس علی رغم اینکه چهارمین یا پنجمین استان کشور است توانسته مقام برتر کشور را در حوزه زکات، صدقات، جشن عاطفه ها و جشن نیکوکاری از آن خود کند.

بذرافشان به در پیش رو بودن عید نوروز اشاره کرد و گفت: در طرح 1465 به 14 هزار و 650 نفر از ایتام فارس کمک شد اما برای کمک به 25 هزار دانش‌آموز نیازمند استان نیاز به حمایت خیران داریم.

انتهای پیام
captcha