انتخاب اصلح؛ لازمه اصلاح اقتصاد کشور / سفره مردم را کوچک‌تر نکنیم
کد خبر: 3956334
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

انتخاب اصلح؛ لازمه اصلاح اقتصاد کشور / سفره مردم را کوچک‌تر نکنیم

خطیب جمعه کامفیروز با اشاره به وضعیت اقتصادی و تورم لجام گسیخته در کشور، گفت: اگر در پی اصلاح امور نابسامان اقتصادی کشور می‌گردیم باید از هم‌اکنون مهیای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری باشیم تا با برگزیدن فردی توانمند و شایسته، کشور را از وضعیت کنونی نجات دهیم.

به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام محمدتقی‌زاده، خطیب جمعه کامفیروز، امروز، 8 اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده اشاره کرد و گفت: اگر خواهانِ تغییر و بهبود اوضاع کشور هستیم و اگر در پی اصلاح امور نابسامان اقتصادی کشور می‌گردیم باید از هم‌اکنون مهیای انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری باشیم تا با برگزیدن فردی توانمند و شایسته، کشور را از وضعیت کنونی نجات دهیم.

وی افزود: هر انتخاباتی برای ملت ما و فضای عمومی کشور مثل نسیمی است که فضا را تغییر می‌دهد و معطر می‌کند، هوای تازه‌ای در فضای کشور به وجود می‌آورد، امیدهای جدیدی در دل‌ها برمی‌انگیزد.

تقی‌زاده با بیان اینکه صحنه انتخابات به خصوص انتخابات ریاست جمهوری یکی از جدی‌ترین و پرشورترین و پرجاذبه‌ترین صحنه‌های مشارکت عمومی مردم است، از مردم خواست تا با انتخاب اصلح از آینده خود و کشور صیانت کنند.

خطیب جمعه کامفیروز در بخش دیگری از سخنان خود به تورم افسار گسیخته‌ بازار اشاره کرد و گفت: تورمی که چند سال است افسارش رها شده و به هر سو که بخواهد می‌تازد، اکنون مواد غذایی را نشانه رفته و تورم نقطه به نقطه در بهمن ماه به ۵۰ درصد رسیده است. جز چند قلم خوراکی ساده چه چیزی بر سر سفره‌های مردم باقی مانده که گرانی آن را هم می‌خواهد از سفره مردم سلب کند.

وی اظهار کرد: نبود هماهنگی بین وزرات صمت و جهادکشاورزی و از بین رفتن اعتماد مردم به متولیان تنظیم بازار، عللی است که باعث تشدید این تورم شده است.

تقی‌زاده با بیان اینکه این بی‌اعتمادی به حدی است که کوچک‌ترین خبرها از گرانی و کمبود هر کالایی، موجب هجوم مردم برای خرید آن به‌منظور ذخیره‌سازی می‌شود که خود بر کمبود بیشتر آن کالا مؤثر است، گفت: اکنون باید فراتر از وعده‌های کلی و اقدامات مقطعی قبلی به فکر اصلاح ساختار تنظیم بازار بود.

خطیب جمعه کامفیروز ادامه داد: در چنین شرایطی باید یک سازوکار نظارتی هوشمند و قوی برای اطمینان از رساندن کالا با نرخ ترجیحی از مبدأ به دست مصرف‌کننده طراحی شود وگرنه در چنین بازاری که با بی‌اعتمادی مصرف‌کننده به متولیان آن مدیریت می‌شود، تنظیم بازار کاری سخت و بس دشوار خواهد بود.

وی تأکید کرد: همچنین توقع و انتظار همگانی از دستگاه‌های ذیربط این است که در شرایط کرونایی موجود که بازارچه‌های فروش و نمایشگاه‌های بهاره تعطیل شده است، برای دسترسی آسان‌تر و خرید ارزان‌تر کالاهای مورد نیاز در این روزهای پایان سال تدابیر بهتری را بیندیشند و عمل و اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha