آغاز فاز دوم واكسیناسیون كرونا در فارس از هفته آینده
کد خبر: 3956110
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

آغاز فاز دوم واكسیناسیون كرونا در فارس از هفته آینده

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز از آغاز فاز دوم واكسیناسیون كرونا از روز شنبه، 9 اسفندماه در استان فارس خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 6 اسفندماه در استودیو سلامت فارس از آغاز فاز دوم واكسیناسیون كرونا از روز شنبه، 9 اسفندماه در استان خبر داد و گفت: در این مرحله پنج هزار و ۹۰۰ دوز واکسن تزریق خواهد شد.

وی افزود: در این مرحله علاوه بر گروه‌های پرخطر مرحله گذشته که شامل کارکنان ICU، اورژانس‌ها و مراکز ۱۶ ساعته می‌شود، تلاش داریم تا واكسیناسیون كرونا را در گروه‌های داری اولویت مانند جانبازان قطع نخاعی و سالمندان ساکن در خانه‌های سالمندان انجام دهیم.

همتی نسبت به ورود كرونای انگلیسی به استان فارس هشدار داد و از مردم خواست پروتکل‌های بهداشتی را با دقت و حساسیت بیشتری رعایت کنند تا روزهای بهتری داشته باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه سخنان خود گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۳۴ هزار و ۵۵۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۴ هزار و ۵۳۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۳۲ هزار و ۸۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۲ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۷ هزار و ۲۹۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز ۵۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۸۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه از جان‌باختن 3 نفر از هم‌استانی طی 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به كرونا خبر داد و گفت: تاكنون 3 هزار و 236 نفر در استان فارس بر اثر ابتلا به كرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی به اعلام آمار تجمعی جان‌باختگان استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تاکنون پرداخت و افزود: شیراز با بیشترین تعداد ۱۵۲۳ مورد، ۲۳۶ مورد مرودشت، ۱۳۶ مورد کازرون، ۷۶ مورد آباده، ۷۰ مورد داراب، ۵۸ مورد ممسنی، ۴۷ مورد کوار، ۴۶ مورد اقلید، استهبان و نی‌ریزی هر کدام ۴۴ مورد، ۴۱ مورد لامرد، ۳۸ مورد سپیدان، ۳۴ مورد فیروزآباد، ۳۳ مورد زرقان، ۳۲ مورد خرامه، ۳۰ مورد قیروکارزین، ۲۸ مورد خرم‌بید، ۲۲ مورد ارسنجان، زرین دشت، رستم و پاسارگاد هرکدام ۲۰ مورد، ۱۹ مورد سروستان، ۱۷ مورد بوانات، ۱۵ مورد کوهچنار، مهر و بیضا هرکدام ۱۳ مورد، ۸ مورد فراشبند، ۴ مورد بختگان و سرچهان یک مورد بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین از بهبودی ۱۶۹ هزار و ۱۵۴ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

انتهای پیام
captcha