احداث 2 هزار مدرسه با حمایت خیران در فارس
کد خبر: 3955925
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴

احداث 2 هزار مدرسه با حمایت خیران در فارس

طبق اعلام استاندار فارس با تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز 2 هزار مکان آموزشی تقدیم فرزندان این مرز و بوم در استان فارس شده است.

به گزارش ایکنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس عصر سه‌شنبه، 5 اسفندماه در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور که به‌صورت ویدئو کنفرانس و همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار شده بود، گفت: بحمد الهی با تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز  2 هزار مکان آموزشی تقدیم فرزندان این مرز و بوم در استان فارس شده است.

وی از افزایش بیش از 6 برابر اعتبارات ساخت و ساز نوسازی مدارس در سطح استان خبر داد و افزود: از 8 هزار و 700 مدرسه استان فارس، 2 هزار مدرسه توسط خیرین، ساخته و به دانش‌آموزان استان اهدا شده است.

رحیمی ضمن قدردانی از حضور و خدمات خیرین برای کمک به ارتقای علمی و فرهنگی استان گفت: از بزرگ‌ترین مدرسه تا کوچک‌ترین مدرسه همگی در مسیر اعتلای علمی و فرهنگی استان قطعا مؤثر بوده‌اند ضمن اینکه در این راه از کسانی که مدارس را در چادرهای عشایری برپا کرده و موجب تربیت نیروهای خدوم به این مملکت شده‌اند، باید قدردانی کرد.

استاندار فارس اظهار کرد: بحمد الهی با حمایت خیرین و تلاش مسئولان امر، ایران از جامعه‌ای کم سواد به جامعه‌ای با 85 تا 90 درصد آموزش عمومی افراد لازم‌التعلیم رسیده است و همچنین روز به روز شمار نیروهای متخصص با تحصیلات دانشگاهی هم افزایش می‌یابند.

وی با تأکید بر لزوم گسترش فعالیت‌های نیک‌اندیشانه در جامعه گفت: دانش‌آموزان از خیرین درس خیراندیشی و نیک‌اندیشی می‌آموزند و جامعه نیز از این روحیه خیرین درس می‌آموزد و راه آنان پررهرو خواهد شد.

یادآور می‌شود، در این مراسم که با حضور مسئولان کشوری به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده بود، از تعدادی از خیرین مدرسه‌ساز استان فارس تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha