خبرهای خوش برای قرآن‌دوستان / اعلام آمادگی برپایی جشنواره ملی خوشنویسی آیات
کد خبر: 3955898
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
پیگیری‌های 2 ساله ایكنا نتیجه داد؛

خبرهای خوش برای قرآن‌دوستان / اعلام آمادگی برپایی جشنواره ملی خوشنویسی آیات

پس از پیگیری‌های 2 ساله ایكنا از اداره‌كل ارشاد اسلامی فارس مبنی بر تحقق وعده اجرای جشنواره ملی خوشنویسی آیات، معاون فرهنگی نهاد نماینده رهبری در استان فارس و دفتر امام جمعه شیراز جهت برپایی این جشنواره ملی با همكاری ارشاد اعلام آمادگی كرد.

قریب دو سال از نخستین وعده برپایی جشنواره ملی خوشنویسی آیات توسط مسئولان اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس می‌گذرد. وعده‌ای كه تاكنون حتی در اعلام فراخوان هم محقق نشده است و طی این دو سال بارها خبرگزاری ایكنا از مسئولان امر برای تحقق وعده‌هایشان پیگیری كرد و به نتیجه نرسید.

در خبری كه 3 اسفندماه خبرگزاری ایكنا با عنوان «اعلام فراخوان جشنواره ملی خوشنويسی آيات باز هم به تعويق افتاد» بر روی خروجی خود منتشر كرد، بهروز مرامی، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به این رسانه وعده داد كه طی دو سه روز مانده به سالروز ولادت حضرت علی(ع) پوستر این جشنواره رونمایی شده و فراخوان آن اعلام خواهد شد اما در حالی كه تنها یك روز به سالروز ولادت امام علی(ع) مانده بود، خبری از تحقق این وعده نشد.

به‌همین دلیل خبرنگار ایكنا برای بررسی موضوع این بار به سراغ مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و دفتر امام جمعه شیراز رفت كه خوشبختانه مثل همیشه معاون فرهنگی نهاد رهبری استان فارس قرآن‌دوستان فارس را یاری داد و خبری مسرت‌بخش را اعلام كرد.

مشفقیان در این رابطه به خبرنگار ایكنا گفت: ما آمادگی برگزاری جشنواره ملی خوشنویسی آیات را با همكاری اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یا هر اداره دیگری كه متقاضی همكاری است، داریم.

وی افزود: در این رابطه جلسه‌ای با حضور ایكنا برگزار شود تا بایدها و نبایدها و ملزومات این جشنواره استخراج شود ضمن اینكه در این رابطه می‌توانیم از ظرفیت شهرداری هم استفاده كنیم.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار كرد: این كار را می‌توانیم به‌عنوان یكی از اولین كارهای شورای قرآن و عترت استان فارس در نظر بگیریم یا حتی اگر فضای این كار هم میسر نبود، به‌عنوان نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و دفتر امام جمعه شیراز این كار را انجام خواهیم داد.

مشفقیان همچنین در پاسخ به درخواست دیگر خبرنگار ایكنا مبنی بر برگزاری بزرگداشت ویژه سالروز بعثت پیامبر(ص) كه در سال جاری به نام روز قرآن نام‌گذاری شده است، گفت: پیشنهاداتی كه برای این روز دارید را مطرح كنید؛ به‌عنوان مثال می‌توانیم افتتاحیه جشنواره ملی خوشنویسی آیات را در این روز برگزار كنیم.

وی ادامه داد: در این رابطه می‌توانیم یك جلسه داشته باشیم تا به جمع‌بندی برای برنامه‌های روز بزرگداشت قرآن برسیم و در آن جلسه هم از مسئولان مربوطه درخواست می‌كنیم كه پیشنهادات خود را برای بزرگداشت این روز اعلام كنند.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه باز هم به درخواست دیگر خبرنگار ایكنا مبنی بر برگزاری مراسم تكریمی از آیت‌الله بهشتی و آیت‌الله فقیه كه اخیراً به‌عنوان چهره‌های ماندگار قرآنی كشور مطرح شده‌اند، پاسخ داد و افزود: قطعاً مراسمی برای تجلیل از این عزیزان برپا خواهیم كرد.

انتهای پیام
captcha