اعلام برنامه‌های فارس در سالروز ولادت مولا(ع) / پدران معنوی تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3955652
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹

اعلام برنامه‌های فارس در سالروز ولادت مولا(ع) / پدران معنوی تجلیل می‌شوند

دبیر بنیاد غدیر استان فارس عمده برنامه‌های سالروز ولادت حضرت علی(ع) را در این استان اعلام كرد و گفت: تجلیل از پدران معنوی، اجرای برنامه‌های مناسبتی در صدا و سیما، افتتاح دفتر بنیاد غدیر در زندان مركزی شیراز و غیره از جمله این برنامه‌ها هستند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام وحید احمدی، دبیر بنیاد غدیر استان فارس امروز، 4 اسفندماه در دومین نشست هم‌اندیشی شورای قرآن و عترت استان بر ضرورت توجه ویژه به آموزش و پرورش جهت اجرای طرح‌های قرآنی تأكید كرد و گفت: باید ظرفیت‌های خود را به سمت حمایت از آموزش و پرورش سوق دهیم زیرا نسل نوجوان ما در این سازمان آموزش می‌بینند.

وی در ادامه سخنان به در پیش‌رو بودن سالروز ولادت مولای متقیان حضرت علی(ع) اشاره كرد و گفت: به‌مناسبت این ایام فرخنده یكسری برنامه‌ها را تدارك دیده‌ایم از جمله اینكه چندین برنامه رادیویی و تلویزیونی با حضور كارشناسان امر آماده و در حال پخش هستند.

احمدی همچنین بر ضرورت توجه به ظرفیت زندان‌ها در بحث آموزش‌های قرآن و عترت تأكید كرد و گفت: به یاری خدا به‌مناسبت این ایام دفتر بنیاد غدیر را در زندان مركزی شیراز افتتاح خواهیم كرد ضمن اینكه مسابقات فرهنگی هم ذیل این برنامه برای زندانیان اجرا می‌شود.

دبیر بنیاد غدیر استان فارس از فعالیت قریب 50 روحانی در زندان‌های استان خبر داد و گفت: در بحث آذین‌بندی و چراغانی كردن كوچه‌ها و خیابان‌ها همیشه نگاه‌ها به سمت شهرداری است اما همه ما در برابر این كار مسئول هستیم و هر كسی باید در حوزه خانواده و محیط پیرامونی خودش پرچمی به‌مناسبت سالروز ولادت مولا نصب كند.

وی، توزیع بسته‌های معیشتی توسط ستاد نماز جمعه شیراز با همكاری دستگاه‌های مربوطه از دیگر برنامه‌های ایام سالروز ولادت مولای متقیان اعلام كرد و گفت: برخی از نیازمندان هستند كه تحت پوشش هیچكدام از نهادهای حمایتی نیستند لذا باید همت ویژه‌ای جهت شناسایی و دستگیری این افراد شود.

احمدی در ادامه با تأكید بر اینكه نباید از تكریم پدران معنوی جامعه غافل شویم، گفت: معمولاً روحانیان یا معلمان یا افرادی كه همیشه یكسری نكات اخلاقی را به دیگران آموزش می‌دهند، را به‌عنوان پدر معنوی می‌شناسند به‌عنوان مثال ممكن است فردی حتی تخصصی قرآنی هم نداشته باشد بلكه یك معلم زبان باشد اما همیشه 5 دقیقه اول كلاسش را نكات اخلاقی و دینی آموزش می‌دهد، لذا تكریم چنین فردی واجب است.

وی از اجرای مراسم تجلیل از پدران معنوی جامعه به‌مناسبت سالروز ولادت مولا در استان خبر داد و گفت: البته تعداد محدودی از این افراد در مرحله اول تجلیل می‌شوند كه این كار در ظهر روز چهارشنبه انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha